بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام معلمان باید «رتبه‌بندی» شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱ افزوده شده است، گفت: رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی معلمان باید رتبه‌بندی شوند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علیرضا منادی سفیدان با حضور در شبکه آموزش، برنامه «به وقت ایران» در خصوص رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: با تلاش مجلس و رایزنی در دولت قبل، لایحه رتبه‌بندی مطرح و تصویب شد و هم اکنون در شورای نگهبان است که تا دو سه روز آینده نهایی خواهد شد.


منادی سفیدان با اشاره به این که مجلس حساسیت زیادی نسبت به آموزش و پرورش دارد، گفت: سند تحول بنیادین و اجرای آن در نظام آموزش و پرورش، برای ما مهم است.


وی با اشاره به این که ۲۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در بودجه افزوده شده است، افزود: در تلاشیم این عدد را در بودجه سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» توانستیم دانش‌آموزان صفر تا ۶سال را نیز به آموزش و پرورش برگردانیم.


منادی سفیدان ادامه داد: متأسفانه با شیوع کرونا بسیاری از دانش آموزان، به ویژه در مناطق محروم، از ادامه تحصیل بازماندند و در حال حاضر حدود ۱۷درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۳۰درصد دانش‌آموزان به توانمندسازی در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.


وی با بیان این که آموزش و پرورش در شرایط امروز دارای مشکلات زیادی است، افزود: برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌های خوبی است که به مجلس ارائه شده است و در مجلس، یکی از مهم‌ترین پایش‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات، پایش برنامه‌های دکتر نوری است.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان از ۳۱شهریور ۱۴۰۰اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰باید تمامی معلمان رتبه‌بندی شوند.


منادی سفیدان با تأکید بر «ساماندهی نیروهای انسانی» گفت: در ماه‌های اخیر ۱۷هزار و ۵۰۰نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند در آزمون دوم نیز ۱۲هزار نفر دیگر وارد این دستگاه شدند؛ در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ۷نوع طرح داشتیم و امروز در کمیسیون یک طرح را با دو ماده مدنظر داریم.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که هیچ آموزشی، جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، گفت: معلمان عادت به آموزش مجازی نداشتند، کرونا این امکان را برایمان فراهم کرد تا با آموزش‌های الکترونیکی، «عدالت آموزشی» را ایجاد کنیم.


منادی سفیدان گفت: حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها با لحاظ تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر است و باید اُمیکرون را جدی بگیریم. با وجود مشکلات و چالش‌ها با افتخار اعلام می‌کنیم جز ۱۴یا پانزدهمین کشور در حوزه دانش هستیم.


وی همچنین با اشاره به فعالیت مؤثر «مدرسه تلویزیونی ایران» در دوران کرونا، تأکید کرد: در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های دانش بنیان، افزایش می‌یابد و کشوری در دنیا پیشرو است که آموزش قوی داشته باشد؛ اما باید در بحث فرهنگ نیز حرکت مؤثر داشته باشیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.