بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

قوه‌قضائیه میان کسی که قصد ایجاد ناامنی و فردی که نیت اعتراض قانونی دارد، افتراق قائل شود

وکیل پایه یک دادگستری و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر لزوم افتراق میان افراد در زمان ناآرامی‌ها اظهار کرد: وظیفه قوه قضاییه این است که با دقت و نظارت لازم موضوعات را پالایش کند و میان کسی قصد براندازی و ایجاد ناامنی دارد با کسی که قصد ابراز عقیده، احساسات و اعتراض رسمی و قانونی دارد، ایجاد افتراق کند.


باقر شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، با ارزیابی مثبت از تاکیدات حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای برای پرهیز از صدور قرار‌های بازداشت موقت غیرضرور عنوان کرد: تردیدی نیست که این رویکرد، یک رویکرد بسیار مثبت و پسندیده است؛ چراکه آثار سوء بازداشت‌ها بر همگان آشکار است.


این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه اصل، بر برائت است، گفت: این گزاره بدین معناست که جز در مورد محکومیت‌های قطعی این برائت نباید نقض شود و یکی از مواردی که سبب نقض آن می‌شود، بازداشت موقت است؛ در حالی که این قرار باید به شکل استثناء و در مورد جرایم مهم و ضروری صادر شود.


وی تصریح کرد: رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم پرهیز از صدور قرار‌های بازداشت موقت غیرضرور به اصل حاکمیت قانون تحکیم می‌بخشد و تفسیر صحیح قانون را تقویت می‌کند که باید آن را به فال نیک گرفت.


دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با ابراز خرسندی از حضور رئیس قوه قضاییه در بند‌های امنیتی زندان اوین و اهتمام دستگاه قضایی نسبت به زندانیان به‌خصوص زندانیان جرایم امنیتی بیان کرد: از این دیدار و توجه فوری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به زندانیان و به‌ویژه زندانیان امنیتی هم تعجب و هم استقبال می‌کنم.


این وکیل دادگستری با تاکید بر لزوم افتراق میان افراد در زمان ناآرامی‌ها اظهار کرد: وظیفه قوه قضاییه این است که با دقت و نظارت لازم موضوعات را پالایش کند و میان کسی قصد براندازی و ایجاد ناامنی دارد با کسی که قصد ابراز عقیده، احساسات و اعتراض رسمی و قانونی دارد، ایجاد افتراق کند.


ویدر پایان رویکرد ریاست دستگاه قضایی را در جهت رسیدگی به امورات زندانیان به‌منظور قرابت به جایگاه واقعی خود دانست.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.