بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

کوپلینگ به طور کلی:


در کوپلینگ ها همواره همه دندانه ها در انتقال قدرت مشارکت دارند. با توجه به سطح درگیری زیاد، از لحاظ نسبت گشتاور قابل انتقال به فضای اشغال شده این کوپلینگ بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. در واقع در یک اندازه کوچک گشتاور زیادی را منتقل می نماید. موتورها تا 90 کیلو وات و خروجی در دسترس هستند ظرفیت گشتاور تا 12300 نیوتن متر موتور دنده ای سری AK با طراحی شده است پایه های ریخته گری یکپارچه برای نصب پایه یا انتهایی و قابل ارائه به صورت تکی یا دوبل تمدید شده شفت های خروجی واحدها نیز شفت موجود هستند نصب شده یا با فلنج های خروجی و در دسترس هستند برای نصب افقی یا عمودی واحدها همچنین می تواند با یک واکنش پیچ در گشتاور ارائه شود براکت و تمام انواع آن موجود است موتوردار یا با مجموعه شفت ورودی. اضافه شدن به طیف جدید AGNEE Geared موتورهای این محصول از مزایای بسیاری ما بهره می برد سالها تخصص. نتیجه نهایی یک سری سرعت است. قابلیت قرار دادن دو مهره روغن در ورودی و خروجی شفت در صورت نیاز همه واحدها از نظر ابعادی قابل تعویض هستند دیگر تولید کنندگان بزرگ واحدها از a ساخته و مونتاژ می شوند خانواده کیت های مدولار برای دوستی توزیع کننده به حداقل رساندن موجودی و به حداکثر رساندن در دسترس بودن واحدهای موتوری را می توان با پشتیبان نصب کرد واحدهای ماژول و کاهنده را می توان با a نصب کرد بک استاپ و فن به عنوان بهبود در طراحی ساخته شده است به طور مداوم، این مشخصات نباید در نظر گرفته شود به عنوان صحافی در جزئیات و نقشه ها و ظرفیت ها بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر هستند. قطار مکانیکی شامل واحدهای جداگانه است مانند موتور، گیربکس و ماشین محرک. جفت این مجموعه اجزا را به هم متصل می کند. و همچنین انتقال حرکت چرخشی و گشتاور، الزامات دیگری ممکن است برای کوپلینگ ایجاد شود. جبران ناهماهنگی شفت با کم نیروهای ترمیمی  کنترل فرکانس ارتعاش زاویه ای مشخصه و میرایی  وقفه یا محدودیت گشتاور   عایق صدا، عایق برق کوپلینگ ها اغلب بعد از ماشین آلات انتخاب می شوند.


کاربرد انواع گوپلینگ:


کوپلینگ ها انواع صلب و انعطاف پذیر دارند که کوپلینگ دنده ای فالک از نوع انعطاف پذیر است  دارای تراکم گشتاور بالاتری نسبت به اتصالات جهانی است که برای یک فضای مشخص طراحی شده اندکوپلینگ های دنده ای با کیفیت برای جابجایی دو قسمت با یکدیگر استفاده می شود. و کلاچ ها گشتاور قابل انتقال را قطع یا محدود می کنند. نیروهای درگیر و جداکننده از بیرون کلاچ های کارکرده از طریق مکانیکی وارد می شوند، عملکرد الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی سازوکار. اضافه بار، کلاچ گریز از مرکز یا چرخ آزاد انرژی درگیر کننده خود را از خروجی ارسالی می گیرند. کوپلینگ های سفت و سخت، طراحی شده به عنوان گیره، فلنج یا مکانیزم کوپلینگ‌ها، ماشین‌هایی را به هم متصل می‌کنند که نباید تحت هیچ کدام قرار گیرند ناهماهنگی شفت کوپلینگ های هیدرودینامیکی، اغلب نیز کوپلینگ های سیال یا فوتینگر نامیده می شوند و به عنوان راه اندازی استفاده می شوند کوپلینگ در درایوهای با گشتاورهای اینرسی جرمی بالا ماشین رانده شده در فناوری درایو اغلب انعطاف پذیر است، کوپلینگ های مثبت، که ممکن است به صورت پیچشی طراحی شوند صلب، انعطاف پذیر پیچشی یا بسیار انعطاف پذیر، استفاده می شود. کوپلینگ های پیچشی صلب به گونه ای طراحی شده اند که در یک صلب باشند جهت محیطی و انعطاف پذیر در جهت شعاعی و محوری یون ها زاویه چرخش و گشتاور انجام می شود از طریق کوپلینگ بدون تغییر فاز. کوپلینگ های انعطاف پذیر پیچشی دارای عناصر ارتجاعی هستند معمولا از مواد الاستومری ساخته می شود. استفاده کردن یک ماده الاستومری با سختی مناسب سودمندترین سختی پیچشی و میرایی برای برنامه علل ناهماهنگی شفت عناصر ارتجاعی برای تغییر شکل کوپلینگ های بسیار انعطاف پذیر دارای حجم زیاد (الاستومر) هستند. . عناصر ارتجاعی با سختی کم زاویه چرخش حرکت و گشتاور از طریق کوپلینگ با انجام می شود.


35345345345


انواع کوپلینگ در صنعت:


کوپلینگ فنری که در اصطلاح به کوپلینگ شبکه ای نیز معروف هستند یکی از گزینه های بسیار جالب برای تجهیزات مختلف به شمار می روند کوپلینگ‌ها حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ منتقل می‌کنند و باعث چرخش شفت و پروانه می‌شوند. ناهماهنگی شفت نتیجه جابجایی در طول است مونتاژ و بهره برداری و در جایی که ماشین آلات کار می کنند دارای دو یاتاقان شعاعی که هر کدام به طور صلب جفت شده اند، باعث وارد شدن بارهای زیاد بر روی یاتاقان ها می شود. کشسان تغییر شکل قاب پایه، فونداسیون و ماشین محفظه منجر به انحراف شفت می شود که نمی تواند باشد حتی با هم ترازی دقیق جلوگیری می شود. علاوه بر این، به دلیل اجزای جداگانه درایو گرمای قطار در حین کار، انبساط حرارتی متفاوت است محفظه های دستگاه باعث ناهماهنگی شفت می شود. درایوهای نامناسب اغلب علت آب بندی، غلتش هستند خرابی یاتاقان یا کوپلینگ تراز باید انجام شود. کوپلینگ های تک مفصلی کوپلینگ هایی با عناصر انعطاف پذیر عمدتاً از الاس- مواد تومر ناهماهنگی شفت منجر به تغییر شکل می شود یون عناصر الاستومری عناصر الاستومری می تواند ناهماهنگی شفت را به عنوان تغییر شکل در یک محوری جذب کند، جهت شعاعی و زاویه ای درجه مجاز عدم تراز به اندازه کوپلینگ، سرعت و نوع عنصر الاستومری کوپلینگ های تک مفصلی نیازی به آداپتور ندارند و هستند. کوپلینگ های دو مفصلی همیشه با آداپتور طراحی می شوند. دو سطح مفصلی قادر به جذب محوری و زاویه ای هستند ناهماهنگی ناهماهنگی شعاعی از طریق شکاف رخ می دهد بین دو سطح مشترک و جابجایی زاویه ای سطوح مفصلی عدم تراز زاویه ای مجاز میزان در هر سطح مفصل اغلب حدود 0.5 درجه است. مجاز ناهماهنگی شفت کوپلینگ را می توان از طریق تنظیم کرد طول آداپتور اگر بیش از دو نفر باشد سطوح مشترک، نمی توان موقعیت را تعریف کرد جفت کردن قطعات نسبت به محور چرخش (کمتر کوپلینگ های متداول میل لنگ یک استثنا هستند. سوراخ و اتصال شفت به توپی کوپلینگ با طراحی شفت دستگاه تعیین می شود. در مورد موتورهای استاندارد IEC، قطر شفت و اتصالات کلید موازی مطابق با مشخص شده است DIN EN 50347. برای موتورهای دیزل، اتصالات چرخ فلایویل اغلب مطابق با SAE J620d یا مشخص می شوند DIN 6288. علاوه بر اتصال بسیار گسترده شفت و هاب با کلیدهای موازی با DIN 6885 و به صورت استوانه ای توپی حفاری، کوپلینگ با بوش های معمول هستند.


346546


کوپلینگ فلندر آلمانی در صنعت:


تمام کوپلینگ های فلندر با سوراخ تمام شده و موازی راه کلید با پیچ تنظیم طراحی شده است. و  استثنا هستند برخی از کوپلینگ های سری FLUDEX، که در پایان واشر استفاده می شود. در طول مونتاژ، بستن مخروطی بوش ها به صورت اصطکاکی به شفت دستگاه متصل می شوند. سری کوپلینگ اغلب توسط محرک تعیین می شود ماشین و طراحی قطار محرکه. انتخاب مشترک- معیارهای عملکرد در زیر فهرست شده و به جفت اختصاص داده شده است خواص، که برای انتخاب سری کوپلینگ استفاده می شود. علاوه بر این، قیمت کوپلینگ و در دسترس بودن است . کوپلینگ جابجایی، شفت کاردان یا محرک تسمه. در کوپلینگ جابجایی ممکن است مطابق با انتخاب شود. در مورد کوپلینگ های بسیار انعطاف پذیر ELPEX، سری ELPEX-S و ELPEX-B، کاربرد بیشتر بر روی پرسرعت نصب می شوند.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.