بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

تمیز کردن فرش در خانه

فرش ها یکی از مهم ترین لوازم منزل به شمار می روند. شما می توانید انواع مختلفی از آن را در هر منزلی مشاهده کنید. در حال حاضر اغلب افراد ترجیح می دهند تا از فرش های ماشینی استفاده کنند این فرش ها معمولاً قیمت پایین تری داشته و به راحتی قابل دسترس می باشند.


اگر می‌خواهید فرش خود را در منزل و با استفاده از چند ماده ساده تمیزتر و نو تر کنید می توانید با مطالعه متن زیر این فرآیند را برای خود به اجرا درآورید.


اهمیت نظافت فرش ها


 زمانی که شما برای مدت طولانی و به صورت مکرر از فرش های خود استفاده می کنید باید به فکر شست شو و نظافت آن نیز باشید فرش آلوده تاثیرات بسیار مخربی در سلامت انسان ایجاد خواهد کرد اگر شما به صورت پی در پی روی یک فرش آلوده بنشینید راه بروید و یا استراحت کنید با گذشت زمان و از طریق راه های مختلف درصدی از این آلودگی ها وارد بدن شما شده و بیمار خواهید شد از طرف دیگر نظافت فرش ها تاثیر بسیار زیادی در پاکیزگی منزل شما خواهند داشت. در حال حاضر اغلب مردم در آپارتمان های بلند و چند طبقه زندگی می‌کنند که در این آپارتمان ها فضای کافی برای شست شوی فرش ها وجود ندارد با توجه به این موضوع ترجیح می دهند تا از خدمات قالیشویی ها در این زمینه استفاده کنند شاید شما نیز تا به حال تبلیغات زیادی را در این زمینه مشاهده کرده باشید اگرچه قالیشویی ها و مبل شویی ها می توانند شست و شوی فرش های شما را بهترین نحو ممکن انجام دهد اما شما نیز می توانید با استفاده از چند اقدام ساده در منزل فرش خود را تمیز کنید.


1- از بین بردن لکه های سطحی از روی فرش


زمانی که شما از فرش خود استفاده می‌کنید به طور حتم و در شرایط مختلف فرش دچار آلودگی خواهد شد اما شما می توانید با استفاده از چند اقدام ساده بخشی از این آلودگی ها را از بین ببرید. همانطور که می دانید یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در بین مردم چای می باشد اگر فرش شما با چای لکه دار شد می توانید با استفاده از مقداری نمک لکه را از بین ببرید در چنین شرایطی فورا مقداری نمک روی محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید برای چند ساعت در همان حالت باقی بماند اگر لکه ایجاد شده با استفاده از این ترفند از بین نرفت می‌توانید از مقداری مایع شوینده و سرکه استفاده کنید. برای این کار مقداری مایع پاک کننده و سرکه را با هم مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه روی محل مورد نظر بکشید برای نتیجه گیری بهتر می توانید این فرآیند را طی چند مرحله تکرار کنید به طور حتم با استفاده از این روش لکه چای از روی فرش شما پاک خواهد شد برای از بین بردن لکه انواع جوهر شما می توانید از ماست استفاده کنید برای این کار لازم است تا مقداری ماست روی محل مورد نظر بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با استفاده از یک قاشق بردارید توجه داشته باشید که در هنگام ریختن ماست آن را حرکت ندهید زیرا لکه به سایر نقاط فرش شما نیز منتقل می‌شود.


برای تمیز کردن لک ها نیز می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید برای این کار لازم است تا مقداری جوش شیرین با سرکه را مخلوط کرده و سپس در قسمت های مختلف فرش خود استفاده کنید توجه داشته باشید که این محلول را به صورت مستقیم روی فرش خود نریزید اگر پس از استفاده از این محلول بوی تند سرکه شما را اذیت کرد می‌توانید از وانیل استفاده کنید. اگر می‌خواهید تار و پود فرش شما به صورت منظم تر و زیباتر در کنار هم قرار بگیرند می توانید با استفاده از یک حوله و اتو فرش خود را اتو بکشید توجه داشته باشید که درجه اتو زیاد نبوده و حوله شما ضخامت لازم را داشته باشد.


2- شامپو فرش ها


یکی از مواد شویندها که می‌تواند کمک شایانی را در این عرصه به شما برساند شامپو‌فرش ها می باشند. اگرچه این شوینده ها برای شست شوی کامل فرش به کار گرفته نمی‌شوند اما برای از بین بردن آلودگی های سطحی گزینه مناسبی خواهند بود و شما می توانید نمونه ای از این شامپو فرش ها را تهیه کرده و برای این کار لازم است یک پارچه نرم و پنبه ای استفاده کنید توجه داشته باشید که استفاده از پارچه های رنگ روشن برای این فرایند مناسب تر می باشد شما نباید شامپو فرش را به صورت مستقیم روی فرش خود بریزید ابتدا پارچه را به این محلول آغشته کرده و سپس در محل مورد نظر بکشید توجه داشته باشید که این کار را با قدرت زیادی انجام ندهید. برای حفظ سلامت فرش ها بهتر است ابتدا فرش خود را از نظر رنگ دهی چک کنید برای این کار پارچه سفید رنگ پنبه ای را مرطوب کرده و در قسمتی از فرش خود بکشید اگر رنگ پارچه تغییر کرد باید بدانید که فرش شما رنگ می دهد با توجه به این موضوع بهتر است نظافت ان را به متخصصان در این زمینه واگذار نمایید. در هنگام استفاده از شامپو فرش ها آبکشی مسئله ای مهم در این زمینه خواهد بود برای این کار هم می‌توانید از یک پارچه نخی و یا پنبه ای استفاده کنید ابتدا پارچه را به صورت کامل مرطوب کرده و در محل مورد نظر بکشید برای نتیجه گیری بهتر این فرآیند را طی چند مرحله تکرار کنید.خشک کردن قسمتی از فرش نیز کار چندان سختی نبوده و به راحتی در منزل قابل انجام می باشد برای این کار شما می‌توانید از یک سشوار کمک بگیرید توجه داشته باشید که فاصله سشوار تا فرش را حفظ کرده و آن را در دمای مناسبی قرار دهید.


66476676


انتخاب فرش و نظافت آن


اگر فردی هستید که به پاکیزگی و تمیزی فرش خود اهمیت زیادی می‌دهید و از طرف دیگر نمی خواهید که فرش تان را به سرعت شست و شو دهید بهتر است در هنگام انتخاب فرش خود دقت کنید در این شرایط شما می توانید از فرش هایی با رنگ های تیره تر استفاده کنید این فرش ها، آلودگی ها را کمتر نشان داده و فرش شما، مدت زمانی طولانی تری نیاز به شست شو خواهد داشت شما می توانید برای محافظت از فرش های خود در برابر آلودگی ها از انواع روفرشی ها نیز استفاده کنید این رو فرشی ها از قیمت زیادی برخوردار نبوده و به راحتی قابل تهیه می باشند شما می توانید با توجه به سلیقه خود و نیز دکوراسیون منزل تان انواع مختلفی از آن را انتخاب کرده و استفاده کنید. در چنین شرایطی فرش های شما کمتر آلوده شده و ظاهری تمیز تر خواهند داشت. توجه داشته باشید که در قسمت های مختلف منزل خود از یک فرش مناسب استفاده کنید برای مثال بهتر است در آشپزخانه از فرش های قیمتی و یا رنگ روشن استفاده نکنید زیرا این قسمت محل اصلی طبخ غذا و نیز مکان پر رفت و آمدی در منزل می باشد با توجه به این موضوع فرش این قسمت بیشتر در معرض آلودگی قرار خواهد گرفت.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.