بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده هرمزگان ادامه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی از تداوم خدمت رسانی به مناطق سیل زده ناشی از بارندگی های اخیر در هرمزگان خبر داد و گفت: بخش بهداشت و درمان استان از ابتدای بحران سیل در کنار سایر ارگانهای دولتی و خدمات رسان بوده و این روند تا رفع مشکلات سیل زدگان ادامه دارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین فرشیدی افزود: کارشناسان حوزه های مختلف اورژانس، بهداشت و درمان از ابتدای شرایط بحران از مناطق سیل زده در اکثر شهرستانهای استان بازدید کردند؛ همچنین ضمن اعلام آمادگی پایگاه های اورژانس شهری و بین جاده ای، اورژانس هوایی و دریایی بر تامین دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت به میزان لازم جهت استمرار خدمات حداقل تا 72 ساعت بعد از وقوع بحران تاکید شد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: همزمان با بحران سیل در استان پس از بررسی تیم های ارزیاب، مشخص شد؛ محور جاسک به بشاگرد به علت طغیان رودخانه شریفی، راه ارتباطی چند روستا در بشاگرد به علت طغیان رودخانه های جگین و گابریک، مسیر رویدر به علت طغیان رودخانه آبنمای کرویه، محور بندرچارک به بندرلنگه به علت طغیان آبنمای چارک مسدود و بازار قدیم قشم نیز دچار آبگرفتگی شده است.

فرشیدی ابراز کرد: ارزیابی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، بررسی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، پاکسازی محیط و تله گذاری برای کشف احتمالی پشه آئدس، تاکید بر دفن زباله های عفونی اطراف محل اسکان سیل زدگان در جهت پیشگیری از بیماری های واگیر بخشی از اقدامات حوزه بهداشت در این مناطق است.

وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر در شهرستان میناب و بارش بیش از 270 میلمتر باران در کمتر از 48 ساعت که با جاری شدن سیل و آبگرفتگی منازل در روستای تمبک؛ همراه بود بلافاصله پس از تشکیل کمیته بحران نسبت به تخلیه اضطراری روستا و سایر روستاههای در گرفتار سیل اقدامات لازم صورت گرفت.

فرشیدی خاطرنشان کرد: ویزیت اورژانسی بیماران در روستاهای محروم بخش مرکزی شهرستان سیریک توسط پزشک در شرایط بحران با وجود قطع راههای ارتباطی، انتقال مادر باردار از مسیرهای صعب العبور منطقه سندرک به بیمارستان میناب و نجات بیمار کرونایی عقرب گزیده با آمبولاس از میان سیلاب های منطقه بشاگرد بخشی از مخاطراتی است که همکاران حوزه سلامت در این شرایط با آنها مواجه بودند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.