بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

ورود به بازار کار با کمک آموزش BIM

اشتغال یکی از مشکلات زندگی مدرن می باشد که دلایل زیادی می تواند داشته باشد.


اشتغال یکی از مشکلات زندگی مدرن می باشد که دلایل زیادی می تواند داشته باشد. بغیر از عوامل اقتصادی و شرایط جامعه، تغییر ماهیت نیازهای بازار کار و تقاضا برای مشاغل و مهارت های جدید از عواملی است که بر اشتغال جوانان ومیزان درآمد آن ها تاثیر می گذارد. سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی و ظهور نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و کارآمد تر نه تنها باعث ایجاد نیازهای مهارتی جدید در بازار کار شده، بلکه انجام کارها با روش‌های قدیمی و سنتی را از میدان رقابت خارج   کرده است.


در این بین رشته های  مهندسی، خصوصا معماری و عمران، نیز از این اصل مستثنا نبوده و روش های جدید مدلسازی داده ها مانند فرآیند مدلسازی اطلاعات ساختمان یا (BIM)، نرم افزارهای سه بعدی دقیق تر و همچنین ابزارها و فناوری‌های تصویرسازی مانند فناوری واقعیت مجازی (VR)، چشم اندازهای جدیدی پیش روی متخصصین و دانشجویان این رشته ها قرار داده است.


با ظهور فرآیند مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)، سرمایه گذاران،فعالان و بطور کلی ذینفعان  صنعت ساخت و ساز، دیگر علاقه ای به ریسک کردن و تحمل هزینه های اضافه که ناشی از خطاهای روش های سنتی ساخت  وساز بوده است، را ندارند. و ترجیح بر استفاده از مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) در طول چرخه حیات پروژه برای مدیریت هرچه کارآمدتر یک پروژه، می‌باشد.


مدلسازی اطلاعات ساختمان یا ساخت (BIM)  چیست؟


مدلسازی اطلاعات ساختمان، در ابتدایی‌ترین مرحله، همانطور که از نامش پیداست، یک مدل سه بعدی از  پروژه‌ای که قصد ساخت آن را دارید به شما می دهد. اما مدلسازی اطلاعات ساختمان را نباید با مدلسازی سه بعدی معمولی اشتباه بگیرید. این  فرآیند، اطلاعات عظیمی را که  در طول چرخه حیات یک پروژه بین ذینفعان مختلف آن پروژه در حال گردش است و عموما بصورت پراکنده و جزیره‌ای بین چند ذینفع در حال تبادل است،  را با هم ادغام کرده  تا تمامی بحث‌های مربوط به یک پروژه شامل مدیریت فنی-مهندسی، مدیریت اسناد و اطلاعات، مدیریت تدارکات و اجرا و مدیریت بهره‌برداری را به شکل صحیح انجام شود.


اما فرآیند مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)، تنها به یک مدل سه بعدی دارای اطلاعات ختم نمی‌شود.  بلکه این فرآیند دارای ابعاد مختلف می‌باشد. بعد چهارم، بعد زمان بوده که با اتصال برنامه زمانبندی به مدل سه‌بعدی، تمامی فعالیت‌ها بجای اینکه بصورت خطی باشند بصورت سه‌بعدی و مدل‌محور نمایش داده می‌شوند تا بتوان بطور دقیق‌تر پایش درستی از انحرافات زمانی داشت. همچنین با اتصال اطلاعات هزینه‌ای به المان‌ها، متره و برآوردهای دقیق و به طبع جریان نقدینگی صحیح در هر مقطع زمانی از پروژه قابل دسترسی می‌باشد. در بعد ششم، موضوعات ساخت و ساز ناب، ساختمان‌های سبز و توسعه پایدار مطرح می‌گردد. بعد هفتم نیز مربوط به بحث دوره بهره‌برداری می‌باشد. با استفاده از مدل یکپارچه‌ای که در انتهای دوره ساخت به دوره بهره‌برداری منتقل می‌گردد، تمامی اطلاعات مربوط به قسمت‌های مختلف و همچنین مستندات پروژه درون مدل بوده و با استفاده از آن می‌توان به شکل اصولی از یک پروژه بهره‌برداری انجام داد.


 


WhatsApp Image 2022-01-09 at 2.55.40 PM


در نهایت و به زبان ساده، مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)، بین عوامل و گروه های دخیل در پروژه که همان ذینفعان پروژه می‌باشند، هماهنگی  معناداری ایجاد می کند تا گردش و مدیریت اطلاعات به سهولت انجام گیرد و نهایتا منجر به بهبود فرآیند مدیریت یک پروژه از مرحله طراحی تا مرحله بهره‌برداری شود.


امروزه پروژه های صنعت ساخت و ساز از عظیم ترین و پرهزینه ترین بخش های فعال کشور ما می باشند که توانایی ایجاد اشتغال بسیار بالایی دارند. اما متاسفانه هزینه های بالای ایجاد شده بر اثر تداخلات، دوباره‌کاری‌ها، عدم هماهنگی‌ها، انحرافات از برنامه زمانبندی و انحرافات از بودجه‌ریزی و بسیاری از عوامل دیگر در این پروژه ها ، باعث دلزدگی و دلسردی بسیاری از سرمایه گذاران شده و حتی گاها به تعطیلی و نیمه کاره رها شدن  پروژه‌های در حال ساخت منجر گردیده است. این مشکلات نه تنها باعث رکود می‌شود، بلکه آثار مخربی نیز بر محیط‌زیست می‌گذارد. آثاری چون ضایعات و نخاله‌های بیش از اندازه بر اثر دوباره‌کاری‌ها یا اشتباهات و همچنین وجود کارگاه‌های نیمه کار که خود باعث ایجاد آلودگی (گرد و خاک) و مشکلات عدیده دیگر در سطح یک شهر می‌گردد. نتیجتا چنانچه کاربرد مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) در یک پروژه ساختمانی باعث بهبود چشمگیر مدیریت یک پروژه شده و نتیجتا خیلی از مشکلات مورد اشاره مرتفع می‌گردد.


 


چرا مدلسازی اطلاعات ساختمان را تکنولوژی می نامیم؟


تکنولوژی یا فناوری، به مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها ، مهارت ها و فرایند هایی گفته می شود که در جهت تولید یک کالا، ارائه یک خدمت و یا پیش برد  یک تحقیق علمی به کار گرفته می شود.


مدلسازی اطلاعات ساختمان، یا همان BIM که مخفف Building Information Modeling می باشد، فرایندی است که با کمک نرم افزارها و ابزارهای  مختلف، یک نمایش دیجیتالی از ویژگی های فیزیکی و عملکردی  یک پروژه ایجاد می‌کند.


مدلسازی اطلاعات ساختمان، داده های بسیار مهمی برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی به متخصصان ارائه می دهد. بحران ها و خطرات را از پیش شناسایی می کند و هنگام بروز تاخیر و بهم ریختن برنامه های زمانی بهترین مسیر برای برگشت و جبران آن را به شما نشان می دهد. این تکنولوژی حتی به شما در تامین امنیت و شرایط مناسب محیط کار برای کارگران و مهندسان کمک می کند.


چرا آموزش BIM ؟


اگر شما دانش آموخته یکی از رشته های مهندسی علی‌الخصوص معماری، عمران و یا تاسیسات و باشید و بخواهید به سرعت زمینه اشتغال شما فراهم گردد، بی شک یادگیری مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای شما یکی از گزینه های اصلی و شاید اجباری می باشد.


هم اکنون مدلسازی اطلاعات ساختمان در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان ، بعنوان یک وجه التزام بوده و بدون آن به پروژه های ساخت، مجوزی داده نمی شود. بر همین اساس مدلسازی اطلاعات ساختمان و نرم افزارهای مربوطه به آن،  یک نیاز اساسی می باشد که هم در ایران و هم در کشورهای توسعه یافته ، بازارکار خوب و گسترده ای دارد.


دوره آموزش مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) ارائه شده توسط شرکت آرسان سرمایه به عنوان یک شرکت BIM، شامل چند دوره ترمیک متوالی جامع و کامل بوده که تمامی مباحث مدلسازی اطلاعات ساختمان، اشنایی و کاربری حرفه ای استفاده از نرم افزارهای BIM ،مانند کاربری حرفه ای و آموزش REVIT ، کاربری حرفه ای و آموزش NAVISWORKS  ،  بصورت پروژه محور و امکان حضور در پروژه های شاخص کشوری اعم از طراحی و مدلسازی اطلاعات بیمارستان ها، ساختمان‌های بلند مرتبه، بزرگراه ها و دیگر پروژه ها ایجاد می شود.


شرکت آرسان سرمایه ارائه دهنده خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان (خدمات BIM)


شرکت آرسان سرمایه به مدیریت آقای دکتر آرمان مسلمی ، دارای مدرک دکتری عمران – گرایش مهندسی و مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکی از معتبرترین شرکت های فعال در حوزه مدلسازی اطلاعات ساختمان می باشد که تا به حال مشاوره اقتصادی در صنایع بزرگ داخلی و خارجی ، همکاری در ساخت و ساز در منطقه یک تهران، مدلسازی اطلاعات انواع پروژه های شاخص بخش دولتی و خصوصی اعم از پروژه بیمارستان هزار تختخوابی تبریز به متراژ 142 هزار مترمربع، پروژه بلندمرتبه گلستان به متراژ 173 هزار مترمربع و دیگر پروژه‌ها شامل بیمارستان شهدای تجریش، پروژه ساخت عوارضی آزاد راه تهران – شمال، پروژه تفریحی کلوب ساحلی نمک آبرود، پروژه مصلی بزرگ امام خمینی و… را در کارنامه خود دارد.


 


 


اعضای هیئت مدیره شرکت آرسان سرمایه بیش از   70 واحد مسکونی در منطقه یک تهران ساخته اند و مشاور طرح های اقتصادی بیش از 100 پروژه داخلی و خارجی بوده اند.


این شرکت توانسته با کمک علم و تجربه ، گام بزرگی در پیشرفت و ارتقای تکنولوژی ساخت و ساز داخلی برداشته است.


خدمات شرکت آرسان سرمایه به عنوان یک شرکت BIM، بصورت کاملا تخصصی بوده تا به بهترین شکل ممکن، فرآیند مدیریت یک پروژه بدرستی پیاده گردد و از اتلاف زمان و هزینه اضافی در یک پروژه جلوگیری شود.


شرکت آرسان سرمایه با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای مجرب خود در بخش‌های مختلف، خدمات ارزشمندی را در این زمینه ارائه می‌دهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.