بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

طرح گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی پست معاون اول و دوم رئیس پارلمان عراق

پس از تعویق چند ساعته جلسه نخست پارلمان جدید عراق منابع مطلع از گزینه‌های پیشنهادی برای معاونان رئیس پارلمان پرده برداشتند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از شفق نیوز، پس از تعویق چند ساعته جلسه نخست پارلمان جدید عراق منابع مطلع از گزینه‌های پیشنهادی برای معاونان رئیس پارلمان پرده برداشتند.


‌یک منبع سیاسی مطلع عراقی در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که جریان صدر عراق برای پیشنهاد «حاکم الزاملی» و «حسن الکعبی» به عنوان گزینه‌های این جریان برای تصدی پست معاون اول رئیس پارلمان جدید عراق آماده می‌شود.


وی گفت: «چارچوب هماهنگی شیعیان نیز “احمد الاسدی”، “عطوان العطوانی” و “عالیه نصیف” را برای این این پست پیشنهاد داده است.»


طبق گفته این منبع، دو حزب کرد دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز بر سر نامزدی «شاخوان عبد الله» برای تصدی پست معاون دوم رئیس پارلمان توافق کرده‌اند.


در همین حال، یک منبع در ائتلاف «تقدم» به ریاست «محمد الحلبوسی» نیز اعلام کرد که الحلبوسی درحال تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و تعیین یکی از پنج فرد مذکور برای تصدی پست معاون اول رئیس پارلمان است.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.