بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

درآمدهای نفتی لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابلیت تحقق ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواستار بازگشت آن به دولت جهت اصلاح شد چرا که این بسته سیاستی از نظر وی قابلیت اجرا ندارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مخالفت با آن با بیان اینکه جایگزین مناسبی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد، گفت: این موضوع به معنای فشار بر امنیت غذایی مردم، افزایش تورم و بروز انواع مشکلات دیگر است.


نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افزایش ۶۲ درصدی مالیات، تولید را به شدت متأثر می‌کند که نتیجه آن تورم مضاعف است که برخلاف شعارهای داده شده خواهد بود و صرفاً مالیات دهندگان سابق تحت فشار قرار می‌گیرند.


وی در ادامه با بیان اینکه به اسم بودجه انقباضی، حقوق‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر ۶۰ درصد مالیات را افزایش داده‌اند، عنوان کرد: این موضوعات تورم مضاعفی را بر کالاها، حمل و نقل و مایحتاج عمومی تحمیل می‌کند.


وی تأکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از ردیف‌های پروژه‌ها در لایحه بودجه حذف شده و راه‌حلی برای آن اندیشیده نشده است لذا از آنجایی که لایحه بودجه بسته سیاستی است، باید به دولت بازگردد تا نسبت به آن تجدیدنظر شود.


این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع درآمدهای نفتی ذکر شده در تبصره ۱۴ این لایحه قابلیت اجرا نداشته و بسته سیاستی متفاوتی می‌خواهد که لازم است دولت نسبت به آن بازنگری کند چرا که در مجلس قابل بررسی نیست.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.