بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق قابل بازنگری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تمرکز زدایی را از نکات مثبت لایحه بودجه دانست و گفت: تعیین تکلیف اموال مازاد دولت و فروش آن، اصلاح نرخ ارز گمرکی و توجه به پایه های مالیاتی از نقاط قوت این لایحه است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت اله فیروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور در موافقت با آن، با بیان اینکه این نخستین لایحه بودجه دولت جدید است و قطعا بدون نقص نیست، گفت: این لایحه تلاش دارد مشکلات کشور را حل کرده و اقدامی برای اصلاح روند اقتصاد کشور انجام دهد که اگر مجلس به کلیات آن رأی دهد می توان در جزئیات اصلاحات را صورت داد و هیچ محدودیتی برای این موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس وجود ندارد.


نماینده مردم فسا در مجلس در ادامه با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه اهدافی را دنبال می کند که حتی اگر بخشی از آن محقق شود اثرات اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: از جمله آن، کنترل تورم، ثبات اقتصادی، حمایت از اشتغال، عدالت در توسعه و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در تبصره های مختلف این لایحه است.


وی در ادامه تمرکز زدایی را از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۱ دانست و افزود: سال ها سیاسیون و مردم کشور آرزوی تمرکز زدایی را داشتند که بخشی از اختیارات متمرکز در پایتخت به استان ها داده شود که این موضوع در لایحه آمده است، همچنین در این لایحه بر منابع پایدار تکیه شده در حالی که در سال های قبل منابع مالی فرضی، متزلزل و غیرقابل تحقق بود.


فیروزی همچنین با بیان اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه از ایجاد بدهی های جدید پرهیز کرده است، یادآور شد: همچنین کاهش انتشار اوراق بهادار را داشته ایم که پیش از این به معنای ایجاد بدهی برای دولت در آینده بود.


وی تصریح کرد: تعیین تکلیف اموال مازاد دولت و فروش آن و همچنین اصلاح نرخ ارز گمرکی و پایه های مالیاتی از دیگر موارد مورد توجه در این لایحه است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به ضعف این لایحه، خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی موضوعی است که زمان بررسی جزئیات در کمیسیون قابل بازنگری است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.