بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

به توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت معترضم/ سرانجام گزارش‌های حسابرسی شهرداری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت اظهار کرد: من هم به این مساله معترض هستم. به شهرداری تاکید کردیم که سامانه شفافیت را فعال کنند و نسبت به دوره قبل گسترش دهند و امکان دسترسی راحت‌تر برای مردم، رسانه‌ها و فعالان مدیریت شهری را فراهم کنند.


«ناصر امانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سوالی درباره‌ عدم قرائت گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در دوره ششم شورای شهر تهران گفت: حسابرسی روال تعریف شده‌ای دارد. وقتی گزارش حسابرس در شورا بررسی می‌شود بعد از استماع توسط اعضای شورا، اشکالات و نواقص عملکردی شهرداری توسط رئیس شورا به شهرداری اعلام می‌شود تا برطرف شود. 


او ادامه داد: حسابرسی در واقع بررسی یک سال مالی است، اما فرایند آن به گونه‌ای است که هم به سال قبل باز می‌گردد و هم سال بعد از آن. یعنی برخی از اشکالات ممکن است در سال‌های بعد برطرف شود و شهرداری باید برای رفع نواقص مطرح شده در حسابرسی سال بعد برطرف کند. 


امانی تاکید کرد: اگر تخلفی به معنای جرم اتفاق افتاده باشد، شورا باید به مراجع قضائیی و نظارتی برای رسیدگی منعکس کند. 


او در پاسخ به این سوال که فرایند بررسی گزارش‌های حسابرسی در این دوره از چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟ گفت: در آن دوره تنها حسابرسی یکی دو سال قبل از خودشان بررسی شده است و از سال ۹۴ به بعد حسابرسی‌ها باقی مانده است و حسابرسان شورا در حال بررسی آن هستند و هر زمانی که آماده شود، در صحن شورا قرائت می‌شود و بعد از قرائت به شهردار ابلاغ می‌شود که نواقص و اشکالات را برطرف کند. 


امانی در پاسخ به سوال دیگری درباره توقف بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت اظهار کرد: من هم به این مساله معترض هستم. به شهرداری تاکید کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم که سامانه شفافیت را فعال کنند و نسبت به دوره قبل گسترش دهند و امکان دسترسی راحت‌تر برای مردم، رسانه‌ها و فعالان مدیریت شهری را فراهم کنند. 


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ظاهرا دوستان می‌گویند، بحثی در زمینه شفافیت و هوشمندی داریم و باید به صورت یکپارچه این کار انجام شود و هنوز این طرح کامل نشده است و پس از تکمیل این مشکل غیرفعال بودن شفافیت برطرف می‌شود. 


او ادامه داد: ظاهرا می‌خواهند ساختار واحدی برای حوزه‌های هوشمندسازی و شفافیت مشخص کنند که از یک اتاق راهبری شود.بنابراین منتظریم طرح را ارائه دهند و به موقع پیگیری خواهیم کرد. 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در دوران گذار مدیریت شهری بسیاری از فرایندها در شهر متوقف می‌شود، اظهار کرد: اولین طرحی که تصویب کردیم طرح تحویل و تحول در شهرداری بود و به همین دلیل نیز آن را مصوب کردیم که شهرداری وضعیت فعلی و گذشته را روشن کند و کارها را شروع کند، اما متاسفانه این مصوبه هنوز اجرائی نشده و بعد از گذشت دو ماه از تاریخ انقضای آن هنوز به شورای شهر ارسال نشده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.