بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

دیدار‌ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با نماینده عربستان در سازمان‌های بین‌المللی/ ابتلای صدراعظم اتریش به کرونا / ادامه تنش‌ها در قزاقستان

دیدار‌ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با نماینده عربستان در سازمان‌های بین‌المللی، ابتلای صدراعظم اتریش به کرونا و ادامه تنش‌ها در قزاقستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، وزیر خارجه فرانسه با اعلام این‌که طی روزهای گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین صورت گرفته است، نسبت به دستیابی به توافق برای احیای برجام ابراز خوش‌بینی کرد.


– نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد که تمامی طرف‌ها بر سر حصول پیشرفت در مذاکرات برجامی وین اتفاق‌نظر دارند.


–  دفتر صدراعظم اتریش اعلام کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده و تحت قرنطینه قرار گرفته است.


–  نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در حاشیه مذاکرات برجامی وین با نماینده عربستان در سازمان‌های بین‌المللی دیدار کرد.


– وزیر خارجه آمریکا گفت که به‌رغم اختلاف‌نظرهایی که میان مسکو و واشنگتن در مواردی مانند اوکراین وجود دارد، دو طرف همکاری‌های مشترکی از جمله در خصوص برجام دارند.


– رئیس‌جمهوری قزاقستان گفت که نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی تا زمانی که وضعیت تثبیت شود، در این کشور خواهند ماند.


– دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر این که اعضای ناتو برای حفظ امنیت اروپا متحد هستند، خاطرنشان کرد که خطر بروز درگیری در مرزهای اوکراین و روسیه جدی است.




 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.