بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

دیدنی های کمتر شناخته شده مشهد

مشهد شهری مذهبی است که بسیاری از افراد فقط برای زیارت حرم مطهر امام هشتم به آن سفر می‌کنند. باید بگوییم که در این شهر جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که شما از آن‌ها بی‌خبر هستید و بازدید از همه آن‌ها ممکن است چند هفته زمان نیاز داشته باشد.


 


 اگر می‌خواهید بلیط پرواز مشهد را رزرو کنید، این مطلب را تا پایان بخوانید. ما می‌خواهیم 3 مورد از بهترین و بکرترین جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید.


پارک وکیل‌آباد


شاید با خودتان بگویید این پارک را که همه می‌شناسند! درست است، اما پارک جنگلی وکیل‌آباد زیبایی‌های متعددی دارد و نمی‌توان قید آن را زد. این پارک تا چند سال پیش ملکی شخصی بود، اما حاج حسین ملک آن را برای استفاده عموم وقف کرد. این مکان آن‌قدر زیبایی دارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. اگر می‌خواهید بهترین شرایط پارک وکیل‌آباد را ببینید، باید بهار را برای رفتن به آن انتخاب کنید.


در این باغ درخت‌های مختلفی مانند نار، کاج و سرو کاشته‌ شده‌اند و اکنون بسیار رشد کرده‌اند. این درخت‌ها سایه روی زمین می‌اندازند تا بتوانید زیر آن‌ها نشسته و ساعاتی را همراه خانوده‌تان در آغوش طبیعت سپری کنید. بسیاری از مشهدی‌ها هم در زمان‌های مختلف برای پیک‌نیک این پارک بزرگ را انتخاب می‌کنند. وجود رودخانه‌ای فصلی در این پارک، زیبایی آن را دو چندان کرده.


جاذبه‌های دیدنی مختلفی مانند آب‌نماهای مختلف، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی در پارک وکیل‌آباد ساخته شده و می‌توانید به آن‌ها هم سری بزنید. امکاناتی مانند پارکنیگ، سرویس بهداشتی، باربیکیو، معابر سنگ‌فرش شده، تیرهای چراغ و… در این پارک وجود دارد تا بتوانید به‌راحتی چندین ساعتی را در آن سپری کنید. برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل‌آباد باید وارد بلوار وکیل‌آباد شده و به این باغ زیبا برسید.


قله زو


این کوه حدود 10 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید وارد بلوار نماز شده و به سمت کوهستان پارک خورشید بروید. قله زو یکی از بهترین جاها برای کسانی است که قصد کوه‌نوردی را دارند. البته کوه‌سنگی هم هست که می‌توانید به آن رفته و این ورزش را تجربه کنید، اما کوه‌سنگی بیشتر جنبه یک پارک کوهستانی دارد. کوه زو آب‌وهوایی عالی و طبیعتی بکر دارد که همین موضوع آن را به یکی از بهترین جاها برای کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی تبدیل کرده.


چند راه وجود دارد که بتوانید این قله را فتح کنید که می‌توانید نسبت به تجربه‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ساده‌ترین راه رسیدن به قله، مسیری شیب‌دار است که می‌توانید با قدم زدن‌های معمولی به قله برسید. اگر بخواهید کوه‌نوردی ساده را هم تجربه کنید، می‌توانید از این مسیر خارج شده و کمی از کوه بالا بروید.


بیشتر بخوانید : هتل های 5 ستاره و خاص مشهد


افراد با تجربه از ابتدا تا زمان رسیدن به قله را کوه‌نوردی می‌کنند. البته این اشخاص با تجربه هستند و تجهیزات مخصوص کوه‌نوردی را همراهشان دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر وسایل مخصوص این ورزش را همراهتان ندارید از همان مسیری عادی برای رسیدن به قله استفاده کنید.


image_1641634952


ارتفاع قله زو 1500 متر بوده و با رسیدن به آن می‌توانید منظره‌ای تماشایی از مشهد را تماشا کنید. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، حتما دوربین و سه‌پایه را برداشته و برای گرفتن عکس‌های خاص از مشهد آماده شوید. بعد از این‌که به ارتفاع 1200 متری کوه می‌رسید، یک محوطه سرسبز را می‌بینید که چشمه هم دارد. می‌توانید کمی در این مکان استراحت کرده و به مسیرتان ادامه بدهید.


اگر اهل کمپینگ هستید، وسایلتان را ببرید و چندین ساعت را در چشمه و دره معین کمپ بزنید. این دره آب‌وهوایی منحصربه‌فرد داشته و به‌دلیل احاطه شدن با چندین کوه، فضایی ایده‌آل برای استراحت و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. مسیر کوه‌نوردی زو حدود 1 ساعت و نیم و مسیر پیاده‌روی آن 45 دقیقه طول می‌کشد. یکی از تفریحات مهیجی که اطراف این کوه وجود دارد، چتر بازی است. می‌توانید برای افزایش آدرنالین خونتان این ورزش را انجام دهید.


دره ارغوان


این دره هم یکی‌دیگر از جاهای دیدنی است که با سفر به شهر مشهد باید از آن دیدن کنید. این مکان با مشهد حدود 20 کیلوتر فاصله داشته و نزدیک طرقبه واقع شده است. می‌توانید در مسیر رفتن به طرقبه، سری هم به دشت زیبا و بکر ارغوان بزنید. اگر تابستان را برای رزرو بلیط مشهد و آمدن به این شهر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به این دشت آمده و شاهد آب‌وهوایی خنک باشید.


بیشتر بخوانید : بهترین سایت رزرو تور مشهد


image_1641634966


بهترین زمان برای بازدید از این دره اردیبهشت است، زیرا در این فصل گل‌ها و گیاهان رشد می‌کنند و مشاهده ترکیب رنگ آن‌ها شما را به وجد خواهد آورد. همچنین گل‌های ارغوان هم در این فصل رشد خواهند کرد. ارغوان برگ‌هایی ارغوانی و قلب شکل دارد که مطمئنا تماشای دشتی پر شده از این درخت برایتان بسیار جذاب خواهد بود. مسیر پیاده‌روی دره ارغوان شیب ملایم دارد و برخی از جاها از رودخانه‌های فصلی عبور می‌کند.


زیبایی‌های مشهد بیشتر از مواردی است که در این مطلب گفته شد. ما در این مطلب چند جاذبه گردشگری زیبا، دیدنی و البته بکر این شهر را به شما معرفی کردیم. اگر بعد از رزرو بلیط مشهد و سفر به آن، تجربه بازدید از این دره ارغوان، پارک وکیل‌آباد و قله زو را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.