بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در نشستی که با هدف تعمیق همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اپراتور ایرانسل برگزار شد، اکبر تهرانی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه پنج جانبه درباره آموزش‌های حقوقی برای مدیران، کارکنان و خانواده­های اپراتورها گفت: ما آمادگی لازم برای آموزش در سه حوزه مطرح شده داریم و بسترهای محتوایی و اجرایی آن را فراهم کرده‌ایم و سرفصل‌های آن را احصا و منتظر پاسخ  سه اپراتور در این زمینه هستیم.

تهرانی با اشاره به شرایط کرونا گفت: می‌توانیم آموزش‌ها را از طریق برخط و حضوری برگزار کنیم اما تجربه ثابت کرده است که تاثیر جلسات حضوری به مراتب بیشتر از آموزشهای آنلاین است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌ها و فرصتها (جشنواره استارت‌آپ) که در این معاونت هرساله برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم که ایرانسل در این جشنواره مشارکت داشته باشد و حتی می‌تواند نیازهای مورد نظر خود را در قالب سرفصل‌ برای ما ارسال کند تا جشنواره بر پایه سرفصل‌های پیشنهادی ایرانسل ایده‌یابی شود.

تهرانی با اشاره به مشکلات دیگر اپراتورها توضیح داد: ما آمادگی داریم که در رفع مشکلات حقوقی اپراتورها و آموزش مردم از طریق این معاونت در قالب پادکست، موشن و … در فضای مجازی و رسانه‌های همه‌گیر با استفاده از فعالیت مشترک همکاری کنیم.

در ادامه جلسه معاون حقوقی و تنظیم مقررات شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به تفاهم‌نامه‌های گذشته با این معاونت گفت: همکاری‌های گذشته به خوبی پیش رفته و امیدواریم که در دوره جدید هم بتوانیم کارهای مشترک و خدمات عمومی انجام دهیم.

روح‌الله رضایی ادامه داد: ما به عنوان بخش خصوصی، خود را از دولت، حاکمیت و مردم جدا نمی‌دانیم و دغدغه امنیت اجتماعی و ارتباطی داریم و همیشه این امر مد نظر ما بوده است.

معاون حقوقی و تنظیم مقررات شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به واحد مسئولیت اجتماعی در این اپراتور گفت: 11 سال است که این بخش در اپراتور ما راه‌اندازی شده است و ما گستره مسئولیت اجتماعی را بسیار وسیع می‌دانیم.

مدیر ارشد حقوقی این اپراتور هم افزود: وقتی پوشش مخابراتی در یک منطقه نیست و یا ضعیف است زمینه جرم فراهم می‌شود و ارائه خدمات عمومی و استعلامات قضایی مختل می‌شود.

سهند پورمحبی از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خواست که با حمایت‌های قانونی از این اپراتور و برگزاری جلسات مستمر با استان‌ها با توجه به شرایط خاص هر استان، مانع بروز بسیاری از مشکلات شود.

در پایان جلسه تهرانی گفت: برای بهبود اجرای خدمات مشترک ما آمادگی داریم که مشاوره حقوقی را با استفاده از زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های شما به مردم ارائه دهیم و در تولید محتوا در قالب پادکست، تیزر، موشن و کلیپ و … با شما همکاری مستمر و گسترده داشته باشیم.

در تیرماه امسال تفاهم‌نامه‌ای پنج‌جانبه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل و سازمان تنظمیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور پیش‌بینی، طراحی و اجرای اقدامات مشترک و آگاهی حقوق شهروندان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد بسترهای لازم حمایتی قضایی برای رفع موانع قضایی و ایجاد پوشش مخابراتی و یا خلل در استمرار ارائه خدمات عمومی که می‌تواند زمینه‌ساز ارتکاب جرائم باشد، منعقد شد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.