بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آمریکا و انگلیس به دنبال جذب نخبگان هستند/ ناکارآمدی‌ در کشور امروز بیشتر نمود پیدا کرده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره خروج ژن نخبگی از کشور گفت: در سند انگلستان، چشم اندازی وجود دارد مبنی بر اینکه ما باید آهن ربای جذب نخبگان دیگر کشورها باشیم؛ این موضوع به خصوص در مورد نخبگان کشور ما وجود دارد.


محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به خروج ژن نخبگی از کشور و تاثیر آن در بهره هوشی نسل آینده اظهار داشت: بعضی‌ افراد در کشور باور ندارند که ما در جنگ هستیم، علاوه بر آن نکته مهم دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کرد، این است که ما نسبت به بکارگیری منابع انسانی در تحریم هستیم.


وی در ادامه با اشاره به تلاش آمریکا برای جذب نیروهای کارآمد از سراسر دنیا گفت: در سال ۲۰۱۶، NSF در آمریکا، گزارشی را مطرح کرد مبنی بر اینکه اکنون که آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در کشورها مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است، ما باید برای برتری جهانی، نیروهای کارآمد را از سایر کشورها و همچنین جوامع مختلف جذب کنیم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انگلیس معتقد است باید آهن ربای جذب نخبگان باشد و آنها را به کشور خود جذب کنند، گفت: در سند انگلستان، چشم اندازی وجود دارد مبنی بر اینکه ما باید آهن ربای جذب نخبگان دیگر کشورها باشیم؛ این موضوع به خصوص در مورد نخبگان کشور ما وجود دارد.، اما به طور کلی مساله مهاجرت منحصر به کشور ما نمی‌شود.


طهرانچی گفت: موضوع عنوان شده، بحثی است که توسط آن سعی می‌کنند، در جوان ایرانی بذر ناامیدی بکارند زیرا جوانان و نخبگان ایرانی می‌توانند در جهان موثر باشند، شهید حاج قاسم سلیمانی از افرادی بود که موثر واقع شد، از این رو این افراد با همه ابزارها مورد هجمه قرار گرفتند.


وی با اشاره به ناکارآمدی‌هایی که اکنون وجود دارد، گفت: لازم به ذکر است که  یک سری ناکارآمدی‌هایی هم در خصوص این امر وجود دارد اما اکنون این ناکارآمدی‌ها بیشتر نمود پیدا کرده است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اقداماتی که برای حفظ جامعه نخبگانی باید به کار گرفت، خاطرنشان کرد: برای جذب و حفظ جامعه نخبگانی اول باید اقدامات فرهنگی و سپس اقدامات اقتصادی را در نظر گرفت و پیگیری کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.