بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

توزیع ناعادلانه واکسن منجر به تداوم پاندمی و ظهور سویه‌های جدید شد

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی بار دیگر از کشورهای ثروتمند جهان به دلیل عدم اشتراک‌گذاری امکانات خود با کشورهای فقیر، برای مبارزه با پاندمی کرونا، به شدت انتقاد کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با انتقاد از کشورهای ثروتمند دنیا، به دلیل خودداری از به اشتراک‌گذاشتن واکسن‌های کوید- ۱۹ با کشورهای فقیر، اعلام کرد که این اقدام کشورهای ثروتمند به تداوم پاندمی و ظهور سویه‌های جدید منجر شده است.


این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در جمع خبرنگاران گفت: «به منظور پایان دادن به مرحله حاد پاندمی، باید ابزارهای بسیار مؤثری را که علم در اختیار ما قرارداده است، به صورتی عادلانه و سریع در اختیار تمامی کشورهای جهان قرار دهیم». 


وی در ادامه افزود: «در حالی که برخی کشورها در طول پاندمی، ذخایر قابل توجهی از تجهیزات حفاظت شخصی، آزمایش‌ها و واکسن در اختیار داشتند، بسیاری از کشورها در فراهم آوردن حداقل‌ها برای مقابله با این پاندمی ناتوان بودند».


ادهانوم چند روز پیش نیز با اشاره به عدم توزیع عادلانه واکسن در جهان، گفته بود که در آستانه یک «شکست اخلاقی فاجعه‌بار» قرار گرفته‌ایم.


آدهانوم گفت که «عادلانه نیست» که افراد جوان و سالم در کشورهای ثروتمند پیش از بیماران در کشورهای فقیر از واکسن کرونا برخوردار باشند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.