بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اگر  مذاکره با غربی ها برای کاهش هزینه مقاومت است اشکالی ندارد

امام جمعه مشهد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اعلام کرد اگر مذاکره مسئولان امروز ما با غربی‌ها برای کاهش هزینه مقاومت است اشکالی ندارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت الاسلام و المسلمین علم‌الهدی امام جمعه مشهد در سخنرانی پیش از خطبه خود در نماز جمعه این هفته گفت:  زمینه گناه اختلاط زن و مرد است و اینکه محرم و نامحرم  در روابط اجتماعی و مسائل خانوادگی بی باکانه باهم ارتباط برقرار کنند زمینه گناه را فراهم می‌سازد و در سیره حضرت زهرا (س) از بین بردن زمینه اینگونه گناهان مطرح است امروز باید زمینه معصیت و گناه را از بین برد چرا که بسیاری از خانواده‌ها دچار انحراف شده‌اند و سیره حضرت زهرا(س) زمینه گناه را از بین می‌برد.ریشه طلاق و ناسازگاری بین زن و مرد باعث تمام مشکلات در زندگی است و سیره حضرت زهرا در جریان زندگی سازگاری است.


وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه خود گفت: 86 سال پیش در چنین روزی، فرمان کشف حجاب اجباری صادر شد که روز نکبت در حکومت رضاخان است. جنایت کشف حجاب توسط جانی ناپاکی مثل رضا خان انجام شد و به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) هتک حرمت انجام گرفت. آن زمان  در مشهد، پاسبان رضاخانی بعد از صدور فرمان نکبت کسف حجاب به زنی حمله‌ور شد بعد از آنکه چادرش را از سرش کشید، به دنبال او دوید تا روسری او را از سرش بکشد که همزمان با کشیدن روسری، مقدار زیادی از موهای سر او به شکل وحشیانه‌ای کنده شد. همزمان که مردم آن صحنه را می‌دیدند به این اتفاق دلخراش بی تفاوت بودند و  برخوردی با آن پاسبان نکردند. اما امروز چهل و سه سال است که باد دین داری به پرچم عزتمند و بزرگ اسلام می‌وزد که مردم نسبت به دین و نوامیس خود غیرت و بی تفاوت نیستند.


علم الهدی تصریح کرد: بی تفاوتی مردم آن  زمان باعث شد، تا یک مزدور نجس العین  مثل رضاخان چنان برابر مردم تسلط پیدا کند تا بتواند در برابر چشم  مردم جنایتی را انجام دهند که هیچ کسی نتواند کاری انجام دهد. نوامیس مردم  مورد هتک حرمت قرار گرفت.  اگر روزی مردم در مقابل دین و اقتدار دین بی تفاوت شوند و دشمن بر مردم مسلط شود کمترین کار دشمن هتک حرمت نوامیس است. کار اصلی رضاخان هتک مردم بود که متاسفانه در تاریخ به آن پرداخته نشد. زندگی، در دوران آن مزدور انگلیسی چکمه پوش، علاوه بر هتک حرمت نوامیس، معیشت و شکم  مردم هم دچار هتک حرمت شد. مردم در آن دوران لباس، دنیا و زندگی نداشتند.


او تاکید کرد: امروز کسانی هستند که در فضای مجازی وضعیت امروز ایران را سیاه نمایی می‌کنند. آن‌ها می‌گویند زمانی که آمریکای ناپاک در کشور ما حضور داشت، دلار هفت تومان بود خوراک و پوشاکمان این بود. اما امروز که آمریکا بیرون رفته دلار هفت تومانی به بیست و چند هزار تومان رسیده و وضعیتمان به این شکل است. اگر کسی در آن زمان پولی در جیب داشت می‌توانست پنیر و انگور و تکه نانی داشته باشد اما کارگر امروز با درآمد ماهانه خود اگر یک سوم آن را کنار بگذارد می‌تواند یک چلو کباب بخرد. امروز استکبار از توانمندی موشکی ما می‌ترسد ولی اگر دشمنان بر ما تسلط پیدا کنند آن وقت دیگر هیچ چیز نخواهیم داشت.


علم الهدی در پایان خطبه‌های خود گفت: ایده حظت فاطمه (س) بر مقاومت مرزنشناسی آن بود یعنی بر مقاومت خود مرزی نداشت. مردم تا مقاومت زهرایی و فاطمی دارید عزت و بزرگی خواهید داشت. مسئولانی که امروز با طرف اروپایی و غربی مذاکره می‌کنند اگر این مذاکره برای کم کردن هزینه مقاومت است اشکالی ندارد. مقاومت در استکبارستیزی مرز ندارد


 


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.