بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

کره جنوبی آزادسازی فوری پول‌های بلوکه‌شده ایران را پذیرفت

پس از دیدار روز گذشته میان معاونین وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی، وزارت امور خارجه این طی بیانیه‌ای در رابطه با جزئیات این دیدار، از موافقت طرف کره‌ای با انجام گرفتن فوری آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره‌ای خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، وبسایت وزارت خارجه کره جنوبی طی بیانیه در رابطه بار سفر معاون وزیر خارجه این کشور به اتریش و دیدار وی با علی باقری معاون وزیر خارجه کشورمان، نوشت: این اولین دیدار میان آن‌ها بوده و مذاکرات صریح و سازنده‌ای درباره روابط ایران – کره، ازجمله دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره داشته‌اند.


در ادامه این بیانیه آمده: معاون وزیر خارجه کره، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احیای برجام به زودی به نتیجه برسند و دو طرف موافق بودند آزادسازی پول‌های  بلوکه‌ شده ایران [در بانک‌های کره‌ جنوبی] باید فورا انجام شود. 


همچنین این بیانیه ادامه می‌دهد: دو طرف توافق کردند کارشناسان دو کشور برای بحث پیرامون مسائل مرتبط با انتقال پول‌های بلوکه‌ شده رایزنی‌های کاری انجام دهند.


در بخش دیگری از این بیانیه اظهار شده است: معاون وزیر خارجه چوی گفت، دیدار امروز(پنجشنبه) باید به عنوان تسریع‌کننده روابط دوجانبه‌مان عمل کند. معاون وزیر امور خارجه باقری هم گفت، سفر چوی به وین برای بحث پیرامون پول‌های بلوکه‌شده نشانه مثبتی برای تقویت روابط است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.