بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ترامپ تهدیدی دائمی برای دموکراسی است

رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -پنجشنبه- طی سخنانی به مناسبت سالگرد حمله گروهی از حامیان رئیس‌جمهوری سابق این کشور به ساختمان کنگره، وی را «خطری دائمی برای دموکراسی» توصیف کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -پنجشنبه- طی سخنانی به مناسبت سالگرد حمله گروهی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور به ساختمان کنگره، وی را «خطری دائمی برای دموکراسی» توصیف کرد.


وی تأکید کرد که مواضع کذب ترامپ در خصوص پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ می‌تواند حاکمیت قانون و انتخابات آینده را به خطر بیاندازد.


بایدن ادامه داد: «ما باید درباره آنچه که حقیقت دارد و آنچه که دروغ است، کاملا صراحت داشته باشیم. حقیقت این است: یک رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا به دلیل مقدم دانستن قدرت بر اصول، مجموعه‌ای از دروغ‌ها در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ خلق و ترویج کرده است».


رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین اظهارنظر صریح خود درباره این حادثه گفت: «یک سال پیش این مکان مقدس و دمکراسی مورد حمله قرار گرفت. اراده مردم هدف قرار گرفت و قانون اساسی ما با یک خطر جدی روبه‌رو شد. برای اولین بار در تاریخ آمریکا، رئیس‌جمهوری که در انتخابات شکست خورده بود تلاش کرد از انتقال قانونی و مسالمت‌آمیز قدرت جلوگیری کند».


وی افزود که ترامپ تنها به تماشای این حمله در تلویزیون بسنده کرده و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن طی ساعات پس از شورش انجام نداد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.