بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

باید به جایی برسیم که هیچ کشوری به ایران چشم طمع نداشته باشد/ دوران سربازی یکی از باارزش‌ترین دوره‌ها برای ساخت جوانان و تامین امنیت کشور است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ایران با تکیه بر توانمندی‌ داخلی و دانش جوانان روی آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌ایستد تا به جایی برسیم که هیچ کشوری چشم طمع به کشور ما نداشته باشد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان کشوری ذخیره‌های نظام که صبح امروز (دوشنبه) در پادگان شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد طی سخنانی گفت: نخبگان و جوانان کشور تکیه‌گاه و آینده‌سازان کشور هستند.


وی با بیان اینکه شما جوانان می‌توانید در آینده کشور موثر باشید،افزود: دوره آموزشی ویژه‌ای برای شما نخبگان پیش‌بینی شده و تلاش شده شما با سازمان رزم و سوابق ارتش در دفاع مقدس آشنا شوید و بعد از این دوره کوتاه ۲۱ روزه به کار اصلی و تخصصی خود بپردازید.


معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: هدف ما این است که با فراهم آوردن شرایط ویژه، در مدت آموزشی چند روزه بتوانیم کاری کنیم که شما نهایت استفاده را از این دوره ببرید.


دریادار سیاری با اشاره به توان بازدارندگی کشور گفت: نیروهای مسلح برای حفظ توان بازدارندگی خود، نیازمند نیروی انسانی کارآمد است که بخشی از آن توسط کادر استخدامی و بخش اعظم آن توسط نیروی وظیفه تامین می‌شود، نیروی جوانی که تحرک و نشاط را به سازمان ارتش اضافه می‌کند تا ارتش بتواند به خوبی به ماموریت‌های خود عمل کند.


وی دوران سربازی را یکی از باارزش‌ترین دوره‌ها برای ساخت جوانان و دوره ارزشمندی در تامین امنیت کشور دانست و اظهار داشت: سربازان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت کشور دارند.


معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به خدمات و رشادت‌های رزمندگان و نیروهای وظیفه در دفاع مقدس، گفت: تنها در ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از دو ملیون و ششصد هزار سرباز وظیفه خدمت کرده‌اند و اگر موفقیتی به دست آمده به برکت مجاهدت سربازان وظیفه بوده است که دوشادوش سایر نیروها از کشور ما در برابر تهاجم دشمن تا بن دندان مسلح، دفاع کردند و از عزت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.


دریادار سیاری تجهیزات نظامی در دفاع کشور را بسیار مهم دانست و افزود: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم اما دستور امام خمینی (ره) این بود به ارتش که بروید و خودتان تجهیزات را تولید کنید. در تولید تجهیزات مورد نیاز و سلاح نیز نخبگان و جوانان نقش اساسی را داشتند و با مجاهدت‌های مختلف و استفاده از خلاقیت خودشان توانستند تجهیزاتی بسازند که در دفاع مقدس راه‌گشا بود. این جوانان نیاز نیروهای مسلح به تجهیزاتی که برای ما تحریم شده بود را تامین کردند و با مجاهدت، دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کردند.


وی افزود: موفقیت‌های نیروهای مسلح به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مختلف پیشکسوتان به دست آماده است، اما امروز باید قدر فرصت‌ها را بدانید و در جهت رفع نیاز کشور حرکت کنید.


معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز نوع و سمت تهدید متفاوت شده و اگر ملتی قادر به دفاع از خود نباشد قطعا آسیب خواهد دید، پس علم مورد نیاز برای تامین این تجهیزات و دانش مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات نو، کار نخبگان و جوانان است که باید با نگاه به آینده در جهت تامین نیازمندی‌های کشور در این مسیر حرکت کنند.


دریادار سیاری پیشرفت‌های کشور را در حوزه رزم زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی بسیار خوب دانست و گفت: اگر چه توانمندی‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و پدافند هوایی داریم، اما قطعا شما نخبگان باید به نیازهای آینده کشور در این عرصه‌ها توجه و در جهت تامین آن حرکت کنید.


وی گفت: هر کشوری میخواهد به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و مستقل باشد، قطعا با تهدیداتی روبرو خواهد شد. دشمن از این طریق می‌خواهد ما را تابع خود کند، اما ملت آزاد و سرافراز ایران با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از دانش و توانمندی جوانان روی آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی ایران می‌ایستد و مقتدرانه به جلو حرکت می‌کند تا به جایی برسیم که هیچ کشوری چشم طمع به کشور ما نداشته باشد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.