بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

چهارمین رهاسازی گونه‌های بهبود یافته مرکز بازپروری پارک طبیعت پردیسان

مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان بخش جدایی‌ناپذیر دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست بوده وظیفه درمان حیات وحش را به عهده دارد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان با اهداف تعیین شده مبنی بر درمان، بازپروری و بازگشت به طبیعت گونه‌های آسیب دیده و بیمار، هفته گذشته تعداد ۲۵ جانور وحشی شامل ۱ قلاده روباه و ۲۴ قطعه پرنده از انواع عقاب طلایی، عقاب صحرایی، کورکور سیاه، سارگپه معمولی، شاه‌بوف، جغد انبار و جغد کوچک را پس از درمان و بازروری به آغوش طبیعت برگرداند. 


باتلاش‌های انجام شده در مرکز تیمار حیات وحش پارک طبیعت پردیسان، تاکنون تعداد ۲۰۰ گونه جانوری در مراحل مختلف در سال ۱۴۰۰ از طریق این مرکز این دفتر با رعایت پروتکل‌های دامپزشکی حیات وحش به طبیعت بازگردانده شده است که تمامی گونه‌های درمان شده با حلقه‌های مناسب علامت‌گذاری شدند. 


با شروع فصل زمستان، چهارمین مرحله رهاسازی گونه‌های بازپروری شده و آخرین برنامه کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان برای رهاسازی جانوران آماده‌ی بازگشت به طبیعت در سال جاری بوده است وبی شک اهتمام دست اندرکاران مجموعه در روند درمان و بازپروری این جانوران و تلقیح واکسن در نوبت‌های متعدد جای قدردانی دارد. 


رعایت ملاحظات تخصصی زیست‌محیطی از جمله؛ تغذیه مناسب جانوران به ویژه در روزهای پیش از رهاسازی، انتخاب زمان و محل مناسب برای اجرای برنامه بازگشت به طبیعت از جهت موقعیت مکانی، توپوگرافی و عوارض طبیعی منطقه و همچنین شرایط مناسب آب و هوایی در روز اجرای برنامه، علامت‌گذاری جانوران و حمل آن‌ها به شیوه اصولی تا محل رهاسازی از ضرورت‌های اجرای برنامه‌های رهاسازی جانوران وحشی در طبیعت است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.