بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

تعویق مجدد نشست ان پی‌تی در سازمان ملل به دلیل شیوع سویه امیکرون

کنفرانس بررسی معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای در سازمان ملل، به سال آینده میلادی موکول شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از هیل، به دنبال افزایش موارد ابتلا به کوید-۱۹ در نتیجه انتشار سویه به شدت انتقال‌پذیر امیکرون، کنفرانس پیمان اتمی سازمان ملل تا آگوست سال آینده میلادی به تاخیر افتاده است.


این نشست هم اکنون دو سال است که به دلیل پاندمی کرونا برگزار نشده است.


به گزارش آسوشیتدپرس، این کنفرانس که به بررسی معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای (ان.پی.تی) سال ۱۹۷۰ می‌پردازد، قرار بود پنج شنبه آینده پس از دو سال تأخیر به دلیل پاندمی کوید-۱۹ در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود. اما، دفتر سازمان ملل در امور مرتبط با خلع سلاح روز گذشته –پنج‌شنبه- با ارسال ایمیل به افرادی که به این نشست مرتبط هستند، به آن‌ها اعلام کرد که این کنفرانس در تاریخ اول آگوست ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.  


این کنفرانس، درشرایط عادی هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود. 


ان.پی.تی، معاهده‌ای بین‌المللی است که تلاش می‌کند از گسترش تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. این معاهده که به امضای ۹۳ کشور در آمده است، تنها معاهده‌ هسته‌ای است که توسط این تعداد از کشورهای جهان به امضا رسیده و مورد پذیرش واقع شده است. 


این معاهده تصریح می‌کند که کشورهایی که فاقد سلاح هسته‌ای هستند، با امضای این معاهده دیگر نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و کشورهایی هم که به هنگام امضای این قرارداد دارای سلاح هسته‌ای هستند، مانند: ایالات متحده، روسیه، فرانسه و چین، باید برای از بین بردن آن‌ها اقدام کنند. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.