بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

بایدن درباره تشدید تنش‌های مسکو و کی‌یف به پوتین هشدار داد

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای روس وی گفت که بایدن در این تماس به صراحت تأکید کرد که «اگر روسیه اوکراین را هدف تجاوز جدید قرار دهد، با واکنش قاطعانه آمریکا و هم‌پیمانان آن رو‌به‌رو خواهد شد».


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی گفت که بایدن در این تماس به صراحت تأکید کرد که «اگر روسیه اوکراین را هدف تجاوز جدید قرار دهد، با واکنش قاطعانه آمریکا و هم‌پیمانان آن رو‌به‌رو خواهد شد».


وی افزود که بایدن همچنین از دیپلماسی که از اوایل سال آینده با گفت‌وگوی دوجانبه استراتژیک، در ناتو از طریق شورای ناتو-روسیه و نیز در سازمان امنیت و همکاری در اروپا آغاز می‌شود، حمایت کرده و تأکید کرد که پیشرفت اساسی در این گفت‌وگوها تنها در فضای کاهش تنش‌ها، به جای تشدید تنش، می‌تواند حاصل شود.


«یوری اوشاکوف» مشاور سیاست خارجی کرملین نیز گفت که ولادیمیر پوتین نیز در این تماس به جو بایدن هشدار داد که هرگونه تحریم، تخریب کامل روابط دوجانبه را به دنبال خواهد داشت و اشتباه بزرگی خواهد بود.


یوری اوشاکوف اضافه کرد که روسیه از مکالمه تلفنی رهبران دو کشور راضی است. به گفته او این تماس بر محور تضمین‌های امنیتی که مسکو از غرب می‌خواهد متمرکز بود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.