بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

باید در تعیین درصد جانبازی ایثارگران تجدیدنظر شود

نماینده مردم میانه در مجلس خواستار تجدیدنظر در تعیین درصد جانبازی ایثارگران با توجه به گذشت زمان و بروز آسیب‌های جدید برای این قشر از جامعه شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مهدی اسماعیلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۸دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند و نباید به مرور زمان به فراموشی سپرده شوند.


نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم تجدیدنظر در تعیین درصد جانبازی بسیاری از آنها سبب بروز مشکلات شده است؛ با توجه به اینکه تعیین درصد جانبازی آنها در ده‌ها سال قبل انجام شده و به مرور زمان شاهد پیشرفت آسیب‌های دیگر و مشکلات جدید شده‌اند، نیاز به تجدیدنظر در تعیین درصد جانبازی آنها است.


وی ادامه داد: دریافت وام‌های خوداشتغالی این قشر و درصد اعتبارات کمی که تخصیص می‌یابد، از دیگر مشکلات این قشر است؛ همچنین تعداد قابل توجه جانبازان قطع عضو زیر ۵۰ درصد به غیر از جانبازان قطع پا درخواست دریافت پلاک خودرو جانبازی دارند تا تردد آنها با مشکل مواجه نشود لذا باید به این درخواست طولانی مدت آنها پاسخ داده شده و موضوع رسیدگی شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خدمات و تولیدات کشاورزان در کشور نقش اساسی در تأمین مواد غذایی دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما متأسفانه به خاطر ضعف در نظام خدمات رسانی، همواره با مشکل تأمین نهاده‌های دامی، کود کافی، سموم و عدم حمایت از فروش محصولات و نظام بیمه‌ای این قشر مواجه هستیم که از جمله دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود. باید حمایت لازم صورت گرفته تا ساختار نظام‌مند،عادلانه و کارآمد در حوزه کشاورزی تدبیر شود.


اسماعیلی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه کشاورزی و دامداری از جمله مشاغل سخت محسوب می‌شود، چرا کشاورزان با ۳۰ سال سابقه کار باید منتظر رسیدن به سن ۶۵ سالگی برای استفاده از نظام صندوق بیمه بازنشستگی باشند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.