بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰

آخرین برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری مطرح و بررسی شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت  تصریح کرد: مدیریت های معاونت فرهنگی تلاش کرده اند در حوزه های آموزش، جذب وسازماندهی روحانیون، اهل سنت و برنامه و محصولات فرهنگی به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند و به صورت ویژه رویکرد فعالیت های قرآنی در جمع کارکنان بعثه و سازمان حج و زیارت را پیگیری و اثرگذاری این رویکرد را در اولویت قرار دهند.  


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی افزود: با توجه به آغاز اعزام زائران به عتبات عالیات و در آینده نزدیک به سوریه  و پیش بینی ها و سناریوهای احتمالی در حوزه های حج تمتع و عمره مفرده جذب و گزینش معینه ها و روحانیون برای استفاده در سفرهای زیارتی مورد توجه بوده و از راهکارهای مختلف برای تامین نیازها، برنامه ریزی و اقدام شده است.


درادامه این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان واحدهای مختلف معاونت فرهنگی برای تسهیل درپیشبرد طرح ها ، بروزرسانی سریعتر برنامه ها و تامین نیازمندی های سامانه های اطلاعاتی تاکید کرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته عملا سفرهای زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی قطع بوده است مدیریت هزینه ها باید به صورت جدی اعمال شود .


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به فرا رسیدن یوم الله نهم دی روز بصیرت و تجلی حماسه بزرگ میثاق امت با ولایت، تاکید کرد: در میان ادیان الهی اسلام پرچمدار بصیرت است.


وی با بیان اینکه عمل بدون علم و بصیرت فایده ندارد، افزود: اسلام دینی است که برای علم، دانش و دانشمند ارزش قائل است و بدنبال آن است که هر روزِ انسان بهتر از دیروز باشد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.