بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

راهنمای خرید انواع مانتو

خرید انواع مانتو یکی از دغدغه‌های مهم بانوان است و زمان زیادی را به انتخاب مانتو اختصاص می‌دهند‌. با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است، مانتو به عنوان مناسب‌ترین پوشش برای بانوان، انواع مختلفی دارد و در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شود. اگر قبل از خرید مانتو با نکات مهم درباره ویژگی‌ها و نحوه انتخاب مانتو آشنا شوید، کار خرید به میزان زیادی راحت‌تر خواهد شد.


در گذشته برای خرید هر لباسی از جمله مانتو باید ساعت‌ها در بازار وقت تلف می‌شد اما امروزه امکان خرید اینترنتی مانتو از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم خرید انواع مانتو اسپرت، تابستانی و زمستانی صحبت کنیم.


نکات مهم درباره خرید انواع مانتو زمستانی


با فرا رسیدن فصل زمستان خرید مانتو زمستانی برای همه بانوان اهمیت پیدا می‌کند‌. برای خرید انواع مانتو زمستانی، گزینه‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. برخی از بانوان گمان می‌کنند که هر چه ضخامت مانتو زمستانی بیشتر باشد،‌ کیفیت مانتو نیز افزایش می‌یابد. این در حالیست که گاهی برخی از مانتوهای زمستانی ضخامت زیادی ندارند اما گرمای خوبی ایجاد می‌کنند. طراحان مد هر ساله مدل‌های جدیدی برای مانتوهای زمستانی به بازار ارائه می‌دهند. اما همچنان بارانی، پالتو، کاپشن، مانتو بافت، شنل و پالتو خز به عنوان محبوب‌ترین مدل‌های مانتوی زمستانی شناخته می‌شوند.


در طراحی و تولید این نوع مانتو از پارچه‌های متنوعی استفاده می‌شود. در خرید مانتوهای زمستانی حتما باید به جنس پارچه توجه داشته باشید. پارچه‌های کتان ضخیم، فوتر، شمعی، الیاف مصنوعی، پشمی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. عایق بودن مانتو زمستانی در برابر سرما، آب و باد نکته مهمی است که در زمان خرید حتما باید مورد توجه قرار گیرد. اگر می‌خواهید مانتو گرمای بیشتری ایجاد کند، به سراغ خرید مانتو زمستانی با رنگ تیره بروید. زیرا پارچه‌های تیره گرما را به خود جذب می‌کنند‌. البته مانتوهای روشن نیز زیبایی خاص خود را دارند. بانوان برای انتخاب مانتوهای زمستانی کوتاه یا بلند باید به قد و فرم بدن خود توجه کنند.


مهم ترین پارچه ایی که در تولید مانتو زمستانی مستقیم یا غیر مستقیم مورذ استفاده قرار می گیرد الیا ف پنبه است مانتو زمستانی پشمی از مناسب ترین و بهترین مانتو های فصل زمستان است پارچه پشم از الیاف پشم گوسفندان، شتر، خرگوش پشمی، لاما و بسیاری حیوانات دیگر بدست می آید اما سهم پشم گوسفندان در تامین پشم مورذ نیاز بشر از بقیه حیوانات بسیار بیشتر است. بهترین پشم تولیدی ذر سطح جهان مربوط به نژاد مرغوب گوسفندان مرینوس استرالیا و مرینوس آمریکا است.


پارچه بعدی که مانتو زمستانی را از آن تولید می کنند پارچه فوتر است پارچه فوتر هم از پشم تولید می شود با این تفاوت که این پارچه را نمی بافند بلکه پشم مرغوب چینش بهاری را با حرارت و رطوبت مورد نیاز توسط دستگاهای با تکنولوژی پیشرفته تحت فشار قرار می دهند و با این روش پارچه ایی نرم و ظریف بنام فوتر حاصل می شود این پارچه بخاطر گرمی و ضخامت برای تولید پالتو و مانتو زمستانی بسیار مناسب می باشذ.


image_1640721770


از دیگر پارچه هایی که برای تولید مانتو زمستانی استفاده می شود پارچه ضخیم مخمل است این پارچه بشدت نرم، ظریف، جذاب و چشم نواز در حقیقت پارچه ابریشمی است که دی هنکام بافتن بر روی آن پرز بسیار نرمی می کارند هزاران سال پیش این پارچه در چین بصورت بسیار انحصاری و تحت مراقبت برای عدم لو رفتن اسرارتولید آن بافته می شد. مخمل طبیعی بسیار گران است و بهمین دلیل صنعت گران عرصه نساجی امروزه نوع مصنوعی آن را تولید و به بازار با قیمت بسیار کمتری عرضه می کنند.


از انواع دیگر الیاف طبیعی که پارچه مناسب برای دوخت مانتو زمستانی از آن تولید می شود گیاه کتان است پارچه ضخیم کتان یک پارچه گرم است و برای دوخت مانتوی گرم بسیار انتخاب خوبی می باشد. در کنار این چند مورد طبیعی از پارچه برای دوخت مانتو زمستانی پارچه پلی استر که تولید آن منشاء مصنوعی دارد و از مواد شیمیایی تولید می شود هم یک پارچه گرم است و برای دوخت مانتو زمستانی مناسب می باشد.


در اینجا به همین مقدار از بحث در مورد مانتو زمستانی و پارچه های گرم مناسب دوخت این نوع مانتو اکتفا می کنیم و می ریم سراغ مانتوهای سرزنده، رنگارنگ، پرطرح و جذاب تابستان گرم و زیبا.  


نکات مهم درباره خرید انواع مانتو تابستانی


یکی از مهمترین لباس‌هایی که در فصل تابستان فروش بیشتری دارد، مانتو تابستانی است. در فصل گرم تابستان اکثر بانوان نسبت به خرید مانتو تابستانی اقدام می‌کنند. با توجه به اینکه بانوان ایرانی باید در تمام فصول سال ظاهری پوشیده و با حجاب داشته باشند، خرید مانتوی تابستانی خنک تاثیر زیادی در راحتی و تحمل گرمای طاقت‌فرسای تابستان دارد. پوشیدن مانتوهایی گشاد و بلند با رنگ‌های روشن مانند سفید، آبی، زرد، نارنجی از جنس وال، شانتون، حریر، لنین و غیره در فصل تابستان توصیه می‌شود.


هرگز نباید در فصل تابستان به سراغ خرید مانتو تابستانی از جنس الیاف مصنوعی و پلاستیکی بروید زیرا گرما را تشدید می‌کنند. بهترین جنس برای مانتو تابستانی پارچه‌های نخی هستند. هوا به راحتی از این پارچه‌ها عبور می‌کنند و نسبت به همه پارچه‌ها خنکی بیشتری دارند. اگر پارچه‌های طرحدار را می‌پسندید، باید به سراغ مانتوهایی بروید که از پارچه‌هایی با طرح ریز و ساده تشکیل شده‌اند. مانتوی تابستانی تنگ گزینه مناسبی نیست زیرا لباس تابستانی باید کمی آزاد باشد تا فضای کافی برای عبور جریان هوا وجود داشته باشد.


image_1640683719


نکات مهم درباره خرید انواع مانتو اسپرت


خرید مانتو اسپرت در بین دختران جوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. با پوشیدن مانتوهای اسپرت به راحتی می‌توان در هر مکانی حضور پیدا کرد. برای دوخت این مانتو از پارچه‌های ساده، طرح‌دار و چهارخانه با جنس‌های کتان، نایلون، ویسکوز، پنبه، نخ،‌ جین و پلی‌استر استفاده می‌شود. اکثر مانتوهای اسپرت از لحاظ قد کوتاه هستند. البته برخی از تولیدی‌های مانتوهای اسپرت بلند نیز به بازار عرضه می‌کنند. دوخت این نوع مانتو معمولا ساده است. استفاده از دوخت‌های پیچیده و طراحی درهم این نوع مانتو را از حالت راحتی و اسپرت خارج می‌کند. اولین نکته‌ای که در زمان خرید مانتو اسپرت اهمیت دارد توجه به فصلی است که قصد دارید از مانتو استفاده کنید. به عنوان مثال در فصل تابستان باید به سراغ مانتوهای اسپرت نخی بروید و در فصل زمستان مانتوهای اسپرت کتان یا پشمی گزینه‌های مناسب‌تری هستند. انتخاب رنگ مانتو نیز رابطه مستقیمی با فصل دارد.‌ در فصول سرد رنگ‌های تیره و در فصول گرم سال رنگ‌های روشن انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.


خرید انواع مانتو از فروشگاه اینترنتی فروشکالا


برای خرید مانتوهای اسپرت، تابستانی و زمستانی با قیمت مناسب و کیفیت عالی می‌توانید به سایت فروشکالا با آدرس اینترنتی https://foroshkala.net/ مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی توسط آقای شریف حجتی مدیریت می‌شود و در زمینه فروش انواع کالا مانند مانتو، لباس‌های بچه‌گانه، زنانه و مردانه، لوازم خانگی و غیره فعالیت دارد. جالب است بدانید سایت فروشکالا با فروشگاه دیجی‌ کالا نیز همکاری می‌کند.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.