بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ناتو، با قاطعیت مقابل روسیه بایستد

مشاور امنیت ملی در دولت پیشین ایالات متحده، خواستار برخورد قاطع غرب با روسیه شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «جان بولتون» که به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده «دونالد ترامپ» خدمت کرده است و به اتخاذ سیاست‌های تند و خشن در حوزه سیاست خارجی مشهور است، خواستار اقدامات بازدارنده شدید در برابر مسکو شد.


بولتون،‌ با حمله به اقدام روسیه مبنی بر تقاضای دریافت تضمین امنیتی از ناتو، بیان داشت که پوتین در حال دور زدن همتایان غربی خود است و طرح‌های خود برای واکنش به روسیه را به رهبران غربی ارائه می‌کند.


وی در ادامه افزود که ناتو باید تصمیم خود را در خصوص اینکه آمادگی پذیرش عضویت چه کشورهایی را دارد و چه کشورهایی را ندارد،‌ اتخاذ کند. جدای از این، بولتون از اتحادیه اروپا خواست تا در برابر این تهدید جدید از جانب روسیه از خود جدیت نشان دهد،‌ چراکه تهدید کنونی در نزدیکی مرزهای آمریکا اتفاق نمی‌افتد.


بولتون همچنین پیشنهاد کرده است تا پروژه «نورد استریم-۲» متوقف شود و جنگ‌افزارها و نیروهای بیشتری از سوی ناتو به اوکراین فرستاده شوند.


وی خاطرنشان کرده است که این اعزام نیرو و جنگ‌افزار نه برای درگیری نظامی، بلکه برای ارسال کردن این پیام به ژنرال‌های روسی است که در صورت حمله به اوکراین، عواقب سنگینی در انتظار نیروهایشان خواهد بود.


 


 


 


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.