بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

توزیع ۵۶۴۰ بسته غذایی میان پناهجویان افغانستانی با مشارکت داوطلبان هلال‌احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از توزیع ۵۶۴۰ بسته معیشتی میان پناهجویان افغانستانی در استان‌های شرقی کشور خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، وحید سلیمی در این باره گفت: با افزایش پناهجویان افغانستانی در مرزهای شرقی کشور، خیریه نیک‌گامان جمشید تهران ۵۶۴۰ بسته معیشتی یک‌ماهه را مطابق با استانداردهای تعیین شده‌ سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تهیه کرده‌است که توزیع و نظارت بر انجام آن به عهده سازمان داوطلبان است.


سلیمی افزود: توزیع ۱۴۹۰ بسته معیشتی از دیروز ۷ دی‌ماه در خراسان جنوبی آغاز شد و توزیع ۱۴۹۰ بسته نیز از امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود. همچنین از هفته آینده نیز ۲۴۸۰ بسته در سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد.


رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر ارزش ریالی این بسته‌ها را بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سبدهای معیشتی با اولویت خانواده‌های پناهجویی است که کارت اقامت سه ماهه در ایران را دریافت کرده‌اند و یا در کمپ‌های اداره اتباع و مهاجرین خارجی اسکان موقت دارند.


سلیمی گفت: از آنجایی که جمعیت هلال‌احمر متولی واکسیناسیون کرونا برای اتباع افغانستانی حاضر در ایران است؛ اگر آن‌ها در زمان دریافت بسته‌ غذایی، واکسن مقابله با کووید۱۹ را دریافت نکرده‌باشند بلافاصله توسط امدادگران هلال‌احمر واکسینه خواهند شد. این واکسن‌ها از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای واکسیناسیون اتباع افغانستانی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.


بر اساس پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، او تاکید کرد: همچون گذشته آموزش  خطرات مواجهه با مین‌های زمینی برای آن‌ دسته از مهاجرینی که درحال برگشت به افغانستان هستند، توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است و کارگاه‌های آموزشی در مجاورت مراکز توزیع بسته‌های معیشتی برپاست.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.