بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

کی‌یف: روسیه نباید در روابط اوکراین و ناتو دخالت کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که روسیه هم حق ندارد در روابط کی‌یف با ناتو ایفای نقش کند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از رویترز، وزارت خارجه اوکراین با انتقاد از اقدام دولت آلمان در جلوگیری از فروش تسلیحات ناتو به این کشور اعلام کرد که روسیه هم حق ندارد در روابط کی‌یف با ناتو ایفای نقش کند.


«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین اقدام آلمان در مسدود کردن فروش تسلیحات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور را محکوم کرد.


کولبا در مصاحبه با یک خبرگزاری اوکراینی گفت ممانعت آلمان از دستیابی کی‌یف به تسلیحات از طریق سیستم ناتو غیرقابل قبول است و اوکراین در تلاش است تا این محدودیت ها را حذف کند.


‌وی در این‌باره اظهار داشت: «برای من، این اساسا یک موضوع سیاسی است، زیرا هیچ محدودیتی وجود ندارد، هیچ تحریمی برای تجارت و فروش اسلحه به اوکراین وجود ندارد. ما در بازار بین‌المللی تسلیحات مشارکت می‌کنیم، پس هر محدودیتی که توسط کشورها تعیین می‌شود، نه به دلایل قانونی یا امنیتی بلکه دلایل سیاسی دارد».


این مقام اوکراینی با با بیان اینکه کی‌یف در تلاش است تا چنین محدودیت‌هایی را حذف کند، تصریح کرد: «من فکر می‌کنم در روابط با آلمان چنین محدودیت‌هایی با روح و ماهیت روابط دوجانبه ما مطابقت ندارد. ما بی سر و صدا روی این موضوع کار می‌کنیم. فقط می‌خواهم ثبت کنم که این وضعیت را غیرقابل قبول می‌دانیم».


وی همچنین عنوان کرد که روسیه حق ندارد در روابط این کشور با ناتو دخالت کند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.