بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

هشتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۴ دوشنبه آغاز می‌شود

دور هشتم گفت و گوهای نمایندگان ایران و ۱+۴ دوشنبه پس فردا در وین آغاز می‌شود.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح دوشنبه برای حضور در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می‌شود.


قرار است هشتمین دور مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌ها روز دوشنبه در وین در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴ آغاز شود.


 این دور از گفت و گوها در حالی از دوشنبه آغاز می‌شود که انتظار می‌رود طرف‌های اروپایی با جدیت بیشتری بر سر میز مذاکرات حاضر شده و با پرهیز از فضاسازی رسانه ای و تبلیغاتی گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود بردارند.


حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک با فواد حسین وزیر خارجه عراق خطاب به طرفهای غربی گفت: اگر می‌خواهید نگرانی شما در موضوع هسته‌ای صلح‌آمیز ایران برطرف شود تمام تحریم‌های برجامی باید برطرف شود.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی خود مذاکرات را تا رسیدن به توافق خوب ادامه می‌دهد،گفت: زمانی که طرف‌های مقابل اراده جدی خودشان را نشان دهند روزی است که می‌توانیم از بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام سخن بگوییم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.