بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

آمریکا، آمادگی لغو تمام تحریم‌ها را ندارد/ اسرائیل هر اقدامی انجام می‌دهد تا در روند مذاکرات کارشکنی کند/ مهم‌ترین مانع برای احیای برجام، تحریم‌هاست

استاد مردم‌شناسی و روابط بین‌‌الملل دانشگاه جرج واشنگتن تاکید کرد مهم ترین مانع برای احیای برجام، تحریم‌های آمریکاست.


هیو گوسترسون (Hugh Gusterson) استاد مردم‌شناسی و روابط بین‌‌الملل دانشگاه جرج واشنگتن است. حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل، امنیت بین‌المللی و سلاح هسته‌ای است. وی در گفت‌وگو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به بیان نظرات خود در خصوص تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.


مهم‌ترین مانع برای احیای برجام، تحریم‌هاست


هیو گوسترسون در ابتدا گفت: با توجه به گزارش‌هایی که می‌رسد در واقع به نظر می‌رسد که هر دو طرف علاقه و نفع زیادی به احیای توافق دارند، اما همانطور که گفتم مانع‌هایی برای احیای برجام وجود دارد. مهم‌ترین مانع برای احیای برجام، تحریم‌های آمریکاست این تحریم‌ها بسیار گسترده و فراتر از تحریم‌های مرتبط با برجام است. ایران هم در واکنش به تحریم‌ها دست به غنی‌سازی اورانیوم زده است.


آمریکا، آمادگی لغو تمام تحریم‌ها را ندارد


اسرائیل هر اقدامی انجام می‌دهد تا در روند مذاکرات کارشکنی کند


وی افزود: این موانع راه برای احیای برجام را سخت و فرآیند را پیچیده و سخت کرده است. تصور می‌کنم آمریکا آمادگی لغو بخشی از تحریم‌ها را دارد نه همه تحریم‌ها را. از طرفی هم اسرائیل همه اقدامات لازم را انجام می‌دهد که در روند مذاکرات کارشکنی کند و مانع احیای برجام شود . 


 مسئولیت این شرایط و تنش‌های فعلی، با آمریکا است


ترامپ و آمریکا به توافق و ایران خیانت کردند


این استاد دانشگاه در ادامه مسئولیت این شرایط و تنش‌های فعلی را به ترامپ و دولت آمریکا نسبت داد و گفت: ترامپ و آمریکا به توافق و ایران خیانت کردند و مسئولیت اصلی این شرایط بر عهده آمریکا است.


ترامپ روابط ایران و‌ آمریکا را وارد بحران و تنش بیشتر کرد


وی ادامه داد: ترامپ روابط ایران و‌ آمریکا را وارد بحران بیشتر و تنش بیشتر کرد، بدون این که به نتیجه‌ای برسد. تصمیمات ترامپ، احیای تحریم‌های سنگین و از طرفی واکنش ایران به فشارهای آمریکا و کاهش تعهدات ایران و غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران احیای برجام را سخت کرده است. من به ایران برای کاهش تعهدات حق می‌دهم ولی مجموعه این اقدامات کار را برای احیای برجام در نشست‌های وین دشوار کرده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.