بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

وی ادامه داد: تأخیر در اجرای این پروژه ۳۵ کیلومتری که تاکنون فقط ۵ کیلومتر آن تکمیل شده، علاوه بر وارد کردن روزانه میلیون‌ها تومان خسارت، موجب نارضایتی مردم شده و هزینه‌هایی نظیر تملک اراضی را تا ده‌ها برابر افزایش می‌دهد.

استاندار تهران عنوان کرد: گره اصلی تکمیل این پروژه، کمبود منابع و اعتبارات مالی است و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تملک اراضی و ۲ هزار میلیارد تومان آن برای اجرای پروژه نیاز است.

منصوری سپس گفت: بهترین و کوتاه‌ترین راه برای تکمیل این پروژه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که این مهم اتفاق افتاده و توافق اولیه نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به سبب تأخیر ایجاد شده در تکمیل این پروژه‌، قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تغییر کرده و امروز جهاد کشاورزی به صورت قانونی به موضوع ورود کرده که تلاش می‌شود این مشکل قانونی در دولت مطرح و رفع آن را پیگیری کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از بخش خصوصی درخواست می شود، موضوع تملک ۵ کیلومتر دیگر مسیر کمربندی جنوبی پاکدشت را در دستورکار قرار داده و قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی آن را آغاز کند تا با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، این پروژه تکمیل شود.

منصوری سپس افزود: نمی‌توان برای تکمیل این پروژه قول زمانی به مردم داد ولی تلاش می‌شود تا با فراهم شدن شرایط، حداقل ۱۰ کیلومتر اولیه این طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.