بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

​استاندار تهران گفت: رفع اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری وضعیت برخی از شوراهای اسلامی را مشخص می‌کند.

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در حاشیه بازید از ظرفیت‌های شهرستان پاکدشت با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری در خصوص اعضای شوراهای اسلامی برخی از شهرهای استان تهران اظهار داشت: تعیین تکلیف نهایی مسأله شوراهای اسلامی  برخی از شهرهای استان با وزارت کشور نیست، بلکه اختلافی است که باید بین هیأت نظارت بر انتخابات و دیوان عدالت اداری برطرف شود.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری در مورد برگزاری انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برخی از شهرها ورود کرده و حکم هیأت نظارت بر انتخابات را که منبعث از مجلس شورای اسلامی است، نقض کرده است.

استاندار تهران عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی معتقد است که دیوان عدالت اداری اجازه ورود به موضوع انتخابات شوراها را ندارد از این رو مصوبه‌ای را تصویب نمود که شورای نگهبان به برخی از بندهای آن ایراداتی وارد کرد که مجلس ایرادات مطرح شده را رفع و بار دیگر به شورای نگهبان ارسال کرد.

منصوری سپس گفت: اگر مصوبه مجلس به تأئید شورای نگهبان برسد، رأی هیأت نظارت در مورد شوراهای اسلامی قابل اجرا است و در صورت تصویب نشدن، رأی دیوان عدالت اداری قابل اجرا است، وزارت کشور و فرمانداری‌های مجری تصمیمات این دو نهاد هستند و خود حق تصمیم گیری در این خصوص را ندارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکلات برخی از شوراهای اسلامی حل شده و منتظر تصمیم گیری نهایی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: در برخی از شوراها، فقط یک عضو جابجا شد که این امر در اصل مسأله شورا و شاکله آن که به موضوع تعیین شهردار منجر می‌شود، تأثیری ندارد ولی اگر قرار باشد جمعی از یک شورا خارج و جمع دیگری وارد شوند، کار کمی دشوار می‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: در برخی از شوراها حدود یک ماه است که شهردار تعیین شده و فعالیت خود را آغاز کرده و ممکن است با تغییر اعضا، وضعیت فعالیت شهردار نیز مبهم شود چرا که ممکن است بار دیگر این اعضا از جمع شورای اسلامی خارج شوند، لذا تلاش می‌کنیم نظام شهرداری‌ها برهم نخورد، دیوان عدالت اداری چندی پیش به بازگشت ۵ عضو حذف شده شورای اسلامی پاکدشت رأی داده بود.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از بخش‌های مختلف پاکدشت گفت: یکی از مهم ترین پروژه‌های مهم این شهرستان و استان تهران، کمربندی۳۵ کیلومتری جنوبی پاکدشت است، محور امام رضا(ع) به عنوان شریان اصلی استان تهران به شرق کشور به دلیل حجم تردد خودروها همواره با ترافیک سنگین مواجه است و اجرای این پروژه از بار ترافیک این محور می‌کاهد.

استاندار تهران تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که راهکارهای تأمین اعتبار و تغییر کاربری اراضی طول مسیر بررسی شده و این طرح در قالب پروژه‌های سفر رئیس جمهور نیز پیشنهاد می‌شود تا اجرای آن تسریع بخشیده شود.

منصوری افزود: این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی شده و در نخستین مرحله، ۱۰ کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از میدان میوه و تره‌بار و پایانه صادرات محصولات کشاورزی به عنوان دیگر طرح مهم این بخش از استان تهران یاد کرد و گفت: شهرستان پاکدشت از ظرفیت بالایی در تولید گل و گیاه برخوردار بوده و شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران قطب تولید محصولات مختلف کشاورزی هستند از این رو، ایجاد این پایانه تحول بزرگی در اقتصاد کشاورزی استان ایجاد می‌کند.

استاندار تهران تصریح کرد: پاکدشت با دارا بودن ۴ شهرک صنعتی فعال، یکی از پرظرفیت‌ترین شهرستان‌های استان تهران است که تولیدکنندگان مستقر در این شهرستان با مشکلاتی از جمله تأمین نقدینگی، مسائل زیست محیطی، تأمین مواد اولیه و برخی از مشکلات با بانک‌ها برخوردارند که این مشکلات در جلسه ستاد تسهیل بررسی شده و راه‌های برون رفت از آن‌ها ارائه می‌شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.