بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

هدفگذاری تولید 10 هزار مگاوات انرژی برق از نیروگاه‌های خورشیدی

وزیر نیرو گفت: دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر برنامه های بسیار جدی در نظر دارد. در این رابطه تولید 10 هزار مگاوات انرژی برق از نیروگاه‌های خورشیدی طی بازه زمانی 4 ساله در کشور هدفگذاری شد. باید در نظر داشت که با توجه به ظرفیت کشور امکان افزایش این واحدها وجود دارد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی اکبر محرابیان در حاشیه بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین در خمین در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس فراخوان وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاران متعددی در حوزه برق سرمایه گذاری کردند.


وی ادامه داد: دولت از سرمایه گذاران بخش صنعت و بخش نیروگاه های تجدیدپذیر حمایت جدی می کند، در این راستا در لایحه بودجه سال آینده با رویکرد توسعه‌ای، چند بند حمایتی از انرژی‌های تجدیدپذیر پیش بینی شده که بی سابقه است و انتظار می‌رود با حمایت مجلس و تصویب این لایحه تحولی بزرگ در کشور ایجاد شود.


وزیر نیرو با اشاره به اینکه پنل خورشیدی در گذشته در کشور تولید می‌شد و امروز سلول خورشیدی در شهرستان خمین تولید می‌شود، اظهار داشت: خط تولید سلول‌های خورشیدی در خمین امروز با ظرفیت تولید سالانه 150 مگاوات بهره‌برداری شد و این واحد تولید 1500 مگاوات پنل خورشیدی را برنامه ریزی کرده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.