بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

امتحانات فقط در مقطع دکتری حضوری است/ دانشجویان کارشناسی و ارشد مجازی امتحان می‌دهند

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: براساس تصمیمات دانشگاه، امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی برگزار می شود.


علی آدمی، سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته شده امتحانات حضوری خواهد بود، نحوه مدیریت دانشجویان شهرستانی که قرار است برای امتحان به تهران بیایند، چگونه است؟ گفت: حسب دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، صرفا کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار خواهد شد.


وی در ادامه تاکید کرد: شایان ذکر است هماهنگی‌های لازم جهت اسکان دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است. کلاس‌ها و امتحانات سایر دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کلیه ورودی‌ها به صورت مجازی در نیمسال جاری برگزار خواهد شد.


آدمی در پاسخ به این سوال که وزارت علوم اعلام کرده که امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد، آیا این موضوع به دانشگاه‌ها تفویض اختیار شده و آیا دانشگاه‌ها می‌توانند امتحانات را مجازی برگزار کنند؟ گفت: با توجه به بند آخر بخشنامه شماره ۲/۲۲۵۷۱۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ وزارت عتف، تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حضوری امتحانات حسب شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.


سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: لذا براساس تصمیمات دانشگاه امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که شیوه مدیریت شما در برگزاری امتحان حضوری با توجه به ویروس امیکرون چگونه خواهد بود؟ گفت: علی رغم اینکه مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب وزارت عتف که آموزش در دانشگاه‌ها باید به صورت حضوری باشد، ولی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع ذیصلاح، به ناچار آموزش غیرحضوری در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات در نظر گرفته می‌شود و چنانچه اوضاع بحرانی‌تر گردد، مسلما کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان ذکر شده نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.


آدمی در واکنش به این پرسش که آیا شرکت در کلاس‌های حضوری بنا به تمایل دانشجویان بوده یا اجبار است؟ گفت: با عنایت به هماهنگی انجام شده بین معاونت آموزشی دانشگاه و معاونت دانشجویی دانشگاه و رصد میزان و نحوه واکسیناسیون اساتید و دانشجویان و هم چنین در جهت افزایش کیفیت آموزشی و اجرای بخشنامه از سرگیری آموزش حضوری صادره از سوی وزارت عتف، دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری تدوین و با رعایت کلیه موازین بهداشتی در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها، کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت حضوری در نظر گرفته شد.


وی درباره شرایط دانشجویانی که غیبت‌ دارند گفت: با توجه به وصول بخشنامه‌های تسهیل‌گر شرایط کرونایی از سوی وزارت عتف، در صورت ابتلای دانشجو یا اعضای درجه یک خانواده به کرونا با ارائه مدارک و مستندات، یا قطعی اینترنت و در دسترس نبودن اینترنت در برخی مناطق کشور، درخواست حذف درس دانشجویان در کمیته غیبت‌ها یا کمیسیون موارد خاص دانشگاه با رویکرد حداکثری مساعدت بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.


سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویی تمایل به آموزش مجازی داشته باشد با او موافقت خواهد شد یا به طور کلی آموزش مجازی  در ادامه کاهش خواهد یافت؟ گفت: مسلما در صورت بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا و واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، با توجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه، تلاش خواهد شد کلاس‌ها و امتحانات در نیمسال‌های آینده به صورت حضوری باشد. با این حال در شرایط خاص، دانشگاه مساعدت‌هایی را در نظر خواهد گرفت.


وی گفت: شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی آموزش غیرحضوری و آنلاین، فرصت مناسبی را برای دانشگاه جهت استفاده از پتانسیل‌ها و روش‌های نوین آموزش مهیا کرد.


سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به آیین‌نامه‌ها که آموزش در این دانشگاه به صورت حضوری باید باشد، می‌توان با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده برای آموزش مجازی در دانشگاه می توان از این نوع آموزش در شرایط خاص استفاده کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.