بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

 پهپادهای تهاجمی و انتحاری اجزای جدید قدرت تهاجمی سپاه است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پهپادهای تهاجمی و انتحاری به‌عنوان اجزای جدید قدرت تهاجمی نیروی زمینی سپاه نام برد و گفت: نیروی زمینی سپاه ضامن اطمینان بخش استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در حاشیه برگزاری مرحله زمینی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه، از نیروی زمینی به‌عنوان ضامن اطمینان‌بخش استقلال تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور یاد کرد و افزود: آنچه امروز در این رزمایش به نمایش گذاشته شد، ترکیبی از عناصر اصلی قدرت رزمی نیروی زمینی سپاه بود که شامل دفاع مستحکم در مواضع ثابت، عملیات ضد هلی‌برن، استفاده از پهپادهای تهاجمی، مین های جهنده و قدرت آتش زرهی می‌شود.  


وی ادامه داد: ترکیب هم رسته‌های متنوع نزسا، ترکیبی از آتش و حرکت علیه دشمنان چه در مواضع ثابت و چه متحرک است و این نشانگر توسعه تاکتیک‌های نوین برای نیروی زمینی است که هم قدرت تهاجمی با استفاده از تمامی سامانه‌ها را پیدا کرده و هم قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین در برابر هر دشمن را دست یافته‌ است.  


سرلشکر سلامی تصریح کرد: نکات جدیدی که در این رزمایش وجود دارد، شامل استفاده‌ مؤثر از پهپادهای تهاجمی انتحاری و شناسایی است که اجزای جدیدی از قدرت تهاجمی نیروی زمینی ما هستند. استفاده مؤثر از قدرت تهاجمی توسط بالگردها، شلیک موشک‌ها و راکت‌ها در فواصل دور از بالگردها و همچنین استفاده مؤثر از مین‌های جهنده علیه اهداف متحرک دشمن و قدرت آتش دقیق واحدهای توپ‌خانه، نکات جدید این رزمایش است.  


فرمانده‌کل سپاه از فرماندهی و کنترل و مدیریت نظام‌یافته و مدرن به‌عنوان نکته برجسته این بخشی از رزمایش یاد کرد و گفت: این ویژگی برجسته هماهنگی موزونی را در میدان به نمایش درآورده است.


رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز دوشنبه (۲۹ آذر)  به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه همچنین برخی یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می شود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.