بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

این آمریکاست که قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه آمریکا را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از نووستی، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده قوانین سازمان تجارت جهانی را زیر پا می‌گذارد.


زاخارووا گفت: «نماینده تجاری آمریکا معتقد است که اقدام روسیه به جایگزینی واردات ضربه‌ای به قوانین سازمان تجارت جهانی است، به نظر می‌رسد که او نمی‌داند‌ یا فراموش کرده است که جایگزینی واردات واکنشی به تحریم‌های یکجانبه اعمال شده توسط اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را تحت فشار ایالات متحده اعمال می‌کرد و این موضوع از چندین سال پیش مشخص شده است».


وی افزود: «سازمان تجارت جهانی چه ارتباطی با این موضوع دارد؟ اگر کسی باشد که قواعد سازمان را نقض می‌کند، این ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند که با تحریم‌های یکجانبه خود چنین نقضی را مرتکب شده‌اند».


دفتر «کاترین تای»، نماینده تجاری ایالات متحده پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سیاست روسیه برای جایگزینی واردات و ایجاد اولویت برای تولیدکنندگان داخلی نقض قوانین سازمان تجارت جهانی به شمار می‌رود. مقامات آمریکایی تهدید کردند که در چارچوب این سازمان بین‌المللی اقدامات متقابلی انجام خواهند داد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.