بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تشریح تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع سویه‌ امیکرون

وزیر کشور تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع سویه‌ امیکرون را تشریح کرد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، احمد وحیدی؛ وزیر کشور در حاشیه نشست شهرداران کلانشهرها که عصر امروز برگزار شد، گفت: نشست ما با شهرداران کلانشهرها امروز برگزار شد در این نشست شهرداران مشکلاتی را که در حوزه‌های مختلف داشتند که در این جلسه بیان کردند.


 وی ادامه داد: برخی از مشکلات مربوط به حوزه قانون بود و باید در قانون به آن رسیدگی شود برخی از مشکلات نیز در حوزه آیین نامه ها و دستورالعمل ها ست برخی از مسائل مربوط به موضوعات درآمدی است که در این جلسه مطرح شد.


 وزیر کشور تصریح کرد: همچنین موضوعاتی در حوزه حمل و نقل عمومی هوای پاک و رعایت محیط زیست در این نشست مطرح شد همچنین درباره نظام منابع انسانی و سرمایه انسانی شهرداری ها و طرح جامع و طرح تفصیلی موضوعاتی مطرح شد.


 وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شهرداری ها و لزوم خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و ایجاد رفاه و آسایش و ایجاد یک محیط با نشاط برای مردم لازم بود که این جلسه برگزار شود این موضوعات مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در مورد هر کدام از آنها تصمیم‌گیری لازم اتخاذ و آنچه را که باید در حوزه قانون و در حوزه آیین نامه انجام شود در دستور کار قرار گرفت و همچنین بعضی از اشکالات که برخی دستگاه ها دارند را نیز باید دنبال کنیم تمامی این موارد به صورت یک لیست در آمده و باید هر کدام از این موارد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. امیدواریم با این کار جمعی بتوانیم وضعیت بهتری را در شهرها شاهد باشیم و مردم بتوانند بهتر از خدمات شهری استفاده کنند.


وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا کلان شهری وجود دارد که هنوز شهردارش انتخاب نشده باشد گفت: در همه شهرداران انتخاب شده اند.


وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره شیوع سویه‌ جدید کرونا معروف به امیکرون گفت: متاسفانه این ویروس در کشور ما یافت شده و از کشور امارات یک مسافر که ناقل این ویروس بوده به کشور ما وارد شده است به هرحال باید تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس پیش بینی می شد.


وی ادامه داد این تمهیدات در چند بخش دیده شده است اول ایجاد محدودیت ها است به این صورت که محدودیت هایی برای این موضوع برقرار شده و از کشورهایی که نقطه شروع این سویه جدید بودند محدودیت های تردد به ایران در نظر گرفته شده است.


وحیدی خاطرنشان کرد: در خصوص سایر کشورها نیز در حال حاضر به مدت دو هفته فقط در قالب ۷ مورد که  از قبل اعلام شده و شامل سفرهای دیپلماتیک، تجاری، درمانی و .. سفر انجام می شود البته این گروه‌ها نیز با رعایت کلیه پروتکل ها اجازه تردد دارند. در حال حاضر رفت و آمد عمومی بر قرار نیست مگر در قالب ۷ گروهی که از قبل اعلام شده بود. ما محدودیتی را برای تردد های خارج به داخل در نظر گرفته ایم و ایرانیانی که نیز از این مسیرها وارد کشور می‌شوند حتماً دو دوز واکسن را زده و پی سی آر منفی باید همراه داشته باشند. در صورت لزوم نیز در مراسم مجدد از آنها تست pcr گرفته می شود و چنانچه پی سی آر این افراد مثبت باشد به مراکز قرنطینه منتقل می شوند.


وی ادامه داد: نکته دوم و مهم این است که ما تزریق دوز سوم را حتماً در دستور کار قرار دهیم این کار باعث افزایش ایمنی در سطح جامعه می شود و همکاران بهداشت این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند در قرارگاه نیز در خصوص آن بحث و بررسی شده و مقرر شد که تزریق دوز سوم واکسن در دستور کار قرار گیرد.


 وحیدی تصریح کرد: مسئله سوم تشدید رعایت مقررات بهداشتی است به هر حال  شهروندان احساس عادی شدن شرایط را دارند و لذا از حیث به‌کارگیری ماسک رعایت فاصله اجتماعی یا سایر مقرراتی که باید رعایت کنند ضعیف عمل می کنند حتماً تاکید می‌شود که این پروتکل‌ها به درستی رعایت شده و مراقبت‌های لازم صورت گیرد در حال حاضر به حمدالله در شرایط خوبی هستیم و این شرایط خوب به هم به همت همه مردم و مسئولان و دست‌اندرکاران ایجاد شده است و نباید با بی احتیاطی در مقابل این سویه جدید که بسیار سریع قابل انتقال است نیز وضعیت خوب را از دست بدهیم لذا از مردم استدعا داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تاگرفتاری جدید از بابت این سویه جدید نداشته باشیم.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.