بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

صدری: مشکل کالدرون با ۱۰۰ هزار دلار حل می‌شد!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مجید صدری در ابتدای نشست خبری امروز اظهار داشت: ما در یک سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. راجع به گذشته می‌توانید از من سوال کنید. برای آینده ما برنامه‌های خوبی داریم. یعنی تلاش ما این است که به اولین قولمان یعنی قهرمانی ششم پرسپولیس عمل کنیم. همچنین بتوانیم با کمک هواداران زیرساختی فراهم کنیم که مشکلات مالی قطعا حل شود و دیگر شاهد اتفاقاتی مانند پول ندادن و عقب افتادن حقوق‌ها نباشیم. از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی می‌خواهیم استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها محقق نمی‌شود مگر با کمک هواداران عزیزمان. یکی از موارد فضای مجازی است. حداقل در این حوزه بنده تخصص دارم و تلاش می‌کنیم که حداکثر ظرفیت آن استفاده کنیم. موارد دیگر هم وجود دارد. از جمله تبلیغات محیطی، پخش مستقیم و غیره که می‌تواند به باشگاه کمک کند.


او درمورد تیم و کادرفنی گفت: این که کادر فنی ما بدون دغدغه خاطر بتواند کار تیم را جلو ببرد. این مورد هم درباره بزرگسالان است و هم پایه‌ها. امیدواریم قهرمانی‌های ما مداوم باشد. وقتی می‌گوییم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، باید بتوانیم در تمامی حوزه‌ها نشان دهیم. یک بخش آن مربوط به مسابقات لیگ است که پنج دوره قهرمان شدیم. ان‌شاءالله در آسیا و جام حذفی هم این موفقیت‌ها کسب می‌شود. البته این موضوع فقط شامل حال مسابقات نیست. باشگاه ما باید از نظر اخلاق و فرهنگ یک باشد. به نظرم باشگاه پرسپولیس باید در تمام حوزه‌ها شماره یک باشد. این موضوع با همدلی و اتحاد بین هواداران و باشگاه به وقوع می‌پیوندد.


صدری اضافه کرد: برای رسیدن به موفقیت در تمامی حوزه‌ها باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ چه از ظرفیت دولتی و چه خصوصی. یکی از مواردی که ما در آینده به آن می‌پردازیم مباحث تعاملی است و باید خیلی از مشکلات را با تعامل حل کنیم. ما هیچوقت دنبال دعوا یا مباحث مشاجره‌ای نیستیم و بیشتر به دنبال تعامل هستیم. البته اجازه نمی‌دهیم یک ذره از حق باشگاه ضایع یا نادیده گرفته شود. امیدواریم در فصل جاری به این اهدافی که داریم، بتوانیم برسیم. ما تلاش می‌کنیم که هر ماه گزارشی از عملکرد باشگاه به رسانه‌ها ارائه کنیم. یکی از مباحث جدی مورد نظر ما بحث شفافیت در تمام حوزه‌هاست. ما در باشگاه چیز پنهانی از هواداران و مردم عزیزمان نداریم. بزرگترین سرمایه ما هوادارانمان هستند و تا می‌توانیم باید اعتماد آن‌ها به باشگاه را جلب کنیم. هرجا که سعی کردیم این اعتماد به وجود بیاید، همه سود برده‌اند. هم باشگاه و هم هوادار از یک موضوع منتفع شده‌اند.


سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره پرونده بدهی گابریل کالدرون، گفت: در بحث خارجی‌ها فقط یک پرونده کالدرون نبوده و قبل از حضور ما چند پرونده باز دیگر هم بود. تاریخ عقد قرارداد این مربی، ۱۰ تیر ۱۳۹۸ بود. آقای عرب این قرارداد را امضا کردند. چه زمانی اختلاف پیش آمده؟ یکم ژانویه ۲۰۲۰ که در دوره مدیریت آقای انصاری‌فرد بوده است. تاریخ صدور رای این پرونده، دهم تیر ۱۳۹۹ است و پرونده دیروز مختومه شد. مبلغی که تا روز پرداخت به او داده شده بود، بیش از ۲۹۹ هزار دلار بود و حدود ۵۷۹ هزار دلار باقی مانده بود که این مبلغ به  علاوه ۳ هزار فرانک پیگیری پرونده و همچنین طلب بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواکین می‌شد که در مجموع عددی حدود ۷۴۵ هزار دلار شد. مدت قرارداد او ۱۰ تیر ۹۸ تا ۱۰ تیر ۹۹ و قرارداد هر فصل او ۸۵۰ هزار دلار بود. قرار بود ۳۰۰ هزار دلار این مبلغ تا دو هفته بعد از امضای قرارداد با او داده شود و ۳۰۰ هزارتای دیگر هم قرار شد تا نیم‌فصل داده شود و ۲۵۰هزار دلار هم تا انتهای فصل داده شود. من عنوان کسی که مسئولیت دارم، خواهش می‌کنم از دستگاه‌های نظارتی که به قرارداد خارجی‌هایی که در ایران هستند و نحوه قرارداد و پرداخت آن‌ها نظارت داشته باشند. چه ضرورتی دارد کاری که با ۱۰۰ هزار دلار می‌شد انجام داد، به اینجا کشیده شود؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ ما فحش‌ها و بد و بیراهش را خوردیم اما کاری که با ۱۰۰ هزار دلار می‌شد انجام داد را با التماس و با ۷۵۰ هزار دلار انجام دادیم.


سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: یکی باید جواب بدهد. من باید جوابگوی عملکرد خودم باشم،‌ حتی اگر 10 سال است که از اینجا رفته باشم. باید بگوییم. به فلان دلیل، این 100 هزار دلار را (به کالدرون) ندادیم. یا جای دیگر مشکل داشتیم و این کار را انجام ندادیم. چرا باید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد که هوادار به ما فحاشی و توهین کند؟! البته اشکالی ندارد، ما با دیده منت قبول کردیم و ایستادیم تا این کار تمام شود. آقای کالدرون اولین بحثش تهیه پول بود. از زمان آقای سمیعی به هر دری می‌زدیم که این 22 میلیارد را تهیه کنیم، ولی نمی‌شد. هرچه پول تهیه می‌شد حقوق بازیکنان کادر و پرسنل بود و باشگاه نتوانست 22 میلیارد را تهیه کند.


او با اشاره به نقش وزیر ورزش و جوانان در پرونده کالدرون گفت: شخصی که در این زمینه به ما کمک کرد آقای دکتر سجادی بود که متأسفانه خیلی توهین‌ها به ایشان می‌شود. هواداران عزیز که تک تک شما برای ما محترم هستید واقعاً اگر آقای سجادی کمک نمی‌کرد از کجا باید این پول را می‌آوریم؟! شاید برخی بگویند باشگاه دولتی است و وظیفه شما همین است، ولی همین که ایشان این حمایت را کرده، مهم است. خیلی از قبلی‌ها این کار را نمی‌توانستند، انجام دهند. به هرحال پول تهیه شد و بگذریم از اینکه در فضای مجازی چه مسائلی را بیان کردند که هیچکدام آنها صحت نداشتند. وزارت ورزش به ما کمک کرد و ما توانستیم پول را تهیه کنیم تا به کالدرون بدهیم، آنهم مسئله‌ای که با 100 هزار دلار حل می‌شد.


سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس افزود: مطالبه اصلی ما این است که یکی باید جواب بدهد چرا با 100 هزار دلار این پرونده را جمع نکردیم. نمی‌گوییم چه کسانی مقصر هستند، ولی به مردم توضیح بدهند. ما راجع به این قصه مطالبه داریم، هرکسی می‌خواهد باشد، حتی مجید صدری. چرا باید در فضای مجازی ما مورد اهانت قرار بگیریم؟ چرا کسانی که این پرونده را درست کردند نباید پاسخ بدهند؟ آقای سجادی و ما در انتهای این پرونده رسیدیم. خواهش می‌کنم از هوادران و رسانه‌ها بحث مطالبه‌گری را داشته باشند. سؤال من این است چرا این موضوع با 100 هزار دلار جمع نشد؟


ادامه دارد…


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.