بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

افتتاح راه آهن زاهدان - خاش تا پایان امسال/ بهره‌برداری از یک باند قطعه ۲ آزادراه شمال در سال آینده

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اظهار داشت: منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به طور ۲۲ کیلومتر در دست اجرا است که شش و نیم کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و کل این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمود علمایی، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه سهم پروژه‌های آزادراهی از ساخت 10 هزار و 500 کیلومتر انواع راه‌ها، هزار و 150 کیلومتر است گفت: برای احداث این میزان از آ‌زادراه‌های کشور نیاز به بودجه 40 هزار میلیارد تومانی داریم و در این باره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم.


وی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: منطقه 2 آزادراه تهران – شمال به طور 22 کیلومتر در دست اجرا است که شش و نیم کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و کل این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.


علمایی تاکید کرد: به شرط تزریق منابع مالی از سوی دولت و بنیاد مستضعفان تا پایان سال 1401 باند غربی قطعه دوم آزادراه تهران شمال به افتتاح می‌رسد.


همچنین در ادامه این نشست عباس خطیبی معاون ساخت راه‌آهن در شرکت ساخت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان اظهار دشت: این اولین قطار سریع السیر کشور است که برای آ‌ن 3.6 میلیارد یوان تامین مالی از طریق فاینانس در نظر گرفته شده که تاکنون 2.7 میلیارد یوان جذب شده است.


وی افزود: با توجه به اینکه تصمیمات برای بازگشایی ال سی محدود شده بنا بر این است که برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای تامین مالی پروژه داشته باشیم که به زودی اعلام می‌شود.


خطیبی در پاسخ به سوال خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار – زاهدان گفت: طول راه آهن چابهار زاهدان با احتساب خطوط فرعی به 730 کیلومتر می‌رسد که در حال حاضر پیشرفت این پروژه 56 درصد است و در بخش زیرسازی پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به دست آمده است.


وی ادامه داد: تا پایان امسال بخشی از این پروژه حد فاصل زاهدان تا خاش به افتتاح می‌رسد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.