بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

اسرائیل توانایی حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد

نیویورک تایمز در تحلیلی به تنش میان ایران و اسرائیل پرداخت.


یه گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از نیویورک تایمز، برخی از مقام‌ها و کارشناسان نظامی فعلی و سابق اسرائیل می گویند که این رژیم توانایی عمل به تهدیدات خود مبنی بر حمله به سایت‌های هسته‌ای در ایران را ندارد، زیرا تهران به طور قابل توجهی توانایی‌های دفاعی خود را ارتقا داده است.


مقام‌ها و کارشناسان اسرائیلی اعلام کردند که  تلاش گسترده‌تر برای تخریب ده‌ها سایت هسته‌ای در نقاط دوردست ایران بسیار بیشتر  از امکانات و منابع فعلی ارتش اسرائیل خواهد بود.


اخیراً، در حالی که ایران و شرکای آن در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ درگیر یک فرآیند دیپلماتیک برای تضمین لغو تحریم‌های آمریکا و بازگرداندن واشنگتن به تعهدات خود هستند، اسرائیل تهدیدات نظامی خود علیه تهران را در تلاش برای منحرف کردن این توافق افزایش داده است.


این رژیم به متحدان خود هشدار داده است که اگر توافق هسته‌ای به شکل اصلی خود و بدون گرفتن امتیازات جدید از ایران احیا شود ، مسائل را خود به دست خواهد گرفت.


یک مقام نظامی سابق اسرائیل با رد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران  گفت: «حتی با وجود  پیشرفت‌های اسرائیل و نیروی هوایی برتر، حملات هوایی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران پایان نخواهد داد».


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.