بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران تایید شد

رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: امروز اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از وبدا، علیرضا بیگلری با بیان این مطلب افزود: با توجه به شیوع واریانت امیکرون در تعدادی از کشورهای جهان، آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه های منتخب شبکه ملی آزمایشگاه های کووید ۱۹ کشور که شامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه است، توزیع کرد.


وی در ادامه افزود: بعد از دریافت نمونه های مشکوک، کار توالی یابی را انجام شد که امروز صبح اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت. با توجه به تایید این موضوع امیدواریم که با رعایت پروتکل ها و تدوین سیاست های صحیح بتوانیم شاهد آن باشیم که با توجه به حجم بسیار خوب واکسیناسیونی که در کشورصورت گرفته است با این واریانت به صورت جدی مقابله خوبی شود.


رییس  انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: شایان ذکر است مهمترین نکته در بحث مقابله با واریانت امیکرون استفاده از ماسک می باشد زیرا انتقال این واریانت بسیار بیشتر از موارد دیگر است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.