بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

کلانشهرهای کشور الگوی مدیریت و سبک زندگی شهری برای سایر شهرهای کشور هستند/ با خدمت به مردم منشا ایجاد رضایت باشید

معاون اول رییس جمهور کلانشهرهای کشور را الگوی مدیریت و سبک زندگی شهری برای سایر شهرهای کشور خواند و تأکید کرد: شهرداری ها به دلیل حجم بالای ارائه خدمات به عموم مردم می توانند منشأ ایجاد رضایت در میان اقشار مختلف باشند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمد مخبر عصر دوشنبه در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که با حضور شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهرداران ۱۸ کلانشهر دیگر برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ شهرداری‌ها در زمینه افزایش شادابی و نشاط اجتماعی به عنوان یکی از وظایف شهرداری ها به ویژه در کلانشهرها، از شهرداران خواست تا با تقویت هویت های محله ای و توجه به سبک زندگی اسلامی-ایرانی پیوندهای اجتماعی را در میان مردم انسجام بخشند.


معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: شهرداری ها در سرتاسر کشور در ایجاد الگوی مناسب برای سبک زندگی، افزایش روحیه و نشاط اجتماعی و همچنین نگرش مردم نقش کلیدی و اساسی ایفا می کنند و بیشترین ارتباط را با همه ابعاد و جنبه های زندگی مردم دارند اما دولت ها در دهه های گذشته به این بخش از ساختار مهم کشور کمتر توجه کرده اند.


معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ایجاد اماکن مناسب فرهنگی و ورزشی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، بهسازی جاده های درون شهری و توجه به سبک معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و ساز شهرها از جمله مواردی است که باید در اولویت کاری باشد و شهرداری ها باید بتوانند با اجرای پیوست های اجتماعی مناسب برای طرح های شهری و همچنین برنامه های مدون در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت تعاملات بین مردم تاثیرگذار باشند.


وی با اشاره به منویات ودغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل حاشیه نشینی در کلانشهرها و شهرهای بزرگ گفت: وجود پدیده حاشیه نشینی و ایجاد سکونت گاههای غیررسمی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با رصد مداوم و پیش بینی منابع لازم حرکت بزرگی را در زمینه رفع حاشیه نشینی دنبال کرد.


مخبر در این جلسه پس از استماع سخنان تعدادی از شهرداران رفع مشکلات شهرداری‌ها را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و از پیگیری این مشکلات با حضور نمایندگان مجمع کلانشهرها خبر داد.


در ادامه این جلسه نیز شهرداران کلانشهرهای کشور مطالبات، مشکلات و خواسته‌های عمده شهرداری‌ها از جمله در حوزه آلودگی هوا و ترافیک شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بودجه، سکونت گاه های غیررسمی، صدور مجوزها، جذب نیروی انسانی و به روز رسانی قوانین را مطرح کردند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.