امروز: جمعه, ۸ مرداد ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 ذو الحجة 1442 | 2021-07-30
کد خبر: 12604 |
تاریخ انتشار : 19 جولای 2021 - 19:56 | ارسال توسط : |
1 بازدید
0
| 1
ارسال به دوستان
پ

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) : «خیرالله خادمی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاریها گفت: تونل طویل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی تقریبا به اتمام رسیده است و اکنون جاده‌های دسترسی به آن در حال اتمام است؛ به زودی این تونل تکمیل و […]

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) :

«خیرالله خادمی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاریها گفت: تونل طویل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی تقریبا به اتمام رسیده است و اکنون جاده‌های دسترسی به آن در حال اتمام است؛ به زودی این تونل تکمیل و کل تونل به جاده های دسترسی دو طرف که در مجموع ۹ کیلومتر است، متصل و افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: «تونل البرز» طولانی ترین تونل خاورمیانه  به طول۶.۵ کیلومتر است و هدف اصلی آن اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی در استان مازندران است.
به گفته خادمی این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال واقع است و به عنوان بخشی از منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر در مراحل نهایی ساخت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقا ادامه داد: برای اینکه بتوانیم هر چه سریعتر از سرمایه گذاری انجام شده استفاده و منطقه دو را زیر بار ترافیک ببریم، اولویت بندی داشتیم. اولویت نخست اتمام و بهره برداری از تونل البرز و راه‌های دسترسی به آن بود؛ اولویت دوم اتمام یک باند از منطقه دوم آزادراه تهران – شمال و اولویت سوم هم‌احداث ۴ خطه منطقه دو تهران- شمال است. 
وی ادامه داد: از این برنامه تونل البرز به اتمام رسیده و تردد به زودی انجام می شود. افتتاح این تونل در حالت عادی حدود بیست دقیقه زمان سفر را کوتاه خواهد کرد اما در پیک ترافیک در محدوده این تونل تا یک ساعت کاهش سفر خواهیم داشت.
به گفته خادمی با افتتاح این تونل تمام گردنه هایی که برای تونل فعلی کندوان در زمستان برفگیر بود، حذف و با عبور از تونل البرز به صورت ایمن تردد صورت می گیرد. هم‌چنین مسیر رفت به سمت شمال از داخل تونل و برگشت از طریق تونل فعلی کندوان انجام می شود.
به گزارش خبرگزاریها، برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال (باند اول) ۲هزار میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال ۹۹ و شاخص تعدیل به حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.
مسیر تونل البرز در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال و ابتدای منطقه ۳ آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه ۲ و آغاز منطقه ۳ آزادراه تهران – شمال است و جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و ۲ پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود.
 باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال تا پایان ١٤٠٠ به بهره برداری خواهد رسید و باند برگشت نیز در سال آینده آغاز  خواهد شد.

توجه : اخبار روز که در ایرانیان نیوز منتشر میشود از خبرگزاری های رسمی دریافت و به شما فارسی زبانان ارائه میشود. ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای اخبار ندارد؛ صرفا نمایش دهنده اخبار موثق از خبرگزاری ها میباشد و طبیعتا هیچ مسئولیت حقوقی نیز در قبال اخبار منتشر شده ندارد.

    برچسب ها:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

    آخرین دیدگاه‌ها

      Scroll to Top