بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ضرب‌الاجل ۴ هفته‌ای دولت بایدن برای مهار جنگ احتمالی روسیه علیه اوکراین

سی‌ان‌ان از دستور رئیس‌جمهوری آمریکا به مقام‌های امنیت ملی برای به کار گیری همه ابزارهای موجود در راستای مهار تهاجم روسیه به اوکراین خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به مقام‌های امنیت ملی دستور داده است تا از همه ابزارهای موجود برای مهار تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین استفاده کنند.


بر اساس این گزارش، بایدن از تکرار سناریوی سال ۲۰۱۴ که بازگشت کریمه به روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا را غافلگیر کرد، بیم دارد.


یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم دقیقا محاسبه شده است، اما ما دریچه‌ای از احتمالات داریم که فقط چهار هفته برای جلوگیری از این تهاجم  زمان وجود دارد».


مقام‌های ارشد نزدیک به بایدن تاکید کردند که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ با هدف محدود کردن توسعه برخی از شرکت‌های دولتی روسیه در میان مدت و بلندمدت از طریق محدود کردن دسترسی آنها به بازارهای سرمایه و فناوری ایالات متحده بوده است.


به گفته مقامات آمریکایی گزینه‌های پیشنهادی کنونی بسیار زیاد و فوری خواهند بود و هزینه‌های قابل توجهی برای اقتصاد روسیه و سیستم مالی آن در پی خواهند داشت.


با این حال، مقامات فعلی و سابق به سی‌ان‌ان گفته‌اند که برخی اشتباهات مشابه آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد و همچنین سیگنال‌های مشابهی از سوی روسیه مبنی بر اینکه تهدیدهای ایالات متحده را جدی نمی‌گیرد، مشاهده می‌کنند.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.