بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تاکید کمیته علمی کرونا اجرای مجدد محدودیت‌ها است

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تاکید کمیته علمی کشوری کرونا این است که دوباره باید محدودیت های قبلی، اجرا شود چون از امروز باید برخورد و رفتارمان با برخوردی که تا الان داشته ایم، متفاوت باشد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، پیام طبرسی اظهار داشت: نباید الان گول نقشه سفید کشور را بخوریم. مدیریت کرونا و کنترل مرگ و میر و کاهش روزانه تعداد بیماران خیلی خوب بوده اما این شرایط، بسیار شکننده است چون با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون، ممکن است ظرف ۱۷ تا ۳۰ روز آینده همه شهرهای کشور، وضعیت قرمز پیدا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم شدت درگیری با اُمیرون را کمتر کنیم، علاوه بر بازگشت محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باید پوشش واکسیناسیون به ویژه در تزریق دُز سوم در کشور تقویت شود.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نگرانی خانواده ها بابت حضوری شدن امتحانات مدارس، گفت: احتمالا این شرایط با توجه به شناسایی سویه جدید اُمیکرون در کشور و قدرت سرایت آن، تغییر می کند.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها وقتی وارد پیک بیماری شدند، شروع به تزریق واکسن به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال کرده اند اما بحث کمیته علمی کشوری کرونا این است که واکسیناسیون گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال در ایران زودتر آغاز شود و منتظر اعلام رسمی وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

طبرسی یادآور شد: برای تزریق دُز سوم، واکسن های داخلی با پلتفرم های مختلف از جمله پروتئینی در دسترس است و وزارت بهداشت بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت در مورد اطلاعات موجود برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا ارزیابی هایی را انجام می دهد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.