بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

صحبت مستقیمی با آمریکا انجام ندادیم/ پیام واشنگتن به واسطه انریکه مورا دریافت شد/ جواب آمریکایی‌ها را در جا دادیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، گفت: درخصوص گفت‌و‌گوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با ایالت ‌متحده در طی این ماه‌ها که گفت‌وگوها در حال انجام است صورت نگرفته است.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،  سعید خطیب زاده در نشست خبری خود در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی بر این که مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که این کشور در خصوص اقدامات هسته‌ای ایران به تهران مستقیما پیام داده است، آیا این مساله را تایید می‌کنید؟ و اگر این مساله صحت دارد جزئیات پیام مربوطه و پاسخ ایران به آن چه بوده است، گفت: درخصوص گفت‌وگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با ایالت متحده در طی این ماها که گفت‌وگوها در حال انجام است صورت نگرفته است.


سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: پیام به واسطه انریکه مورا چه به صورت مکتوب و چه غیرمکتوب دریافت شده و جواب هم در جا داده شده است.


خطیب زاده درباره بازی بازیگران در مذاکرات وین بیان کرد: در طول این مذاکرات مواجه با یک کمپین و کاراز دیپلماسی عمومی علیه آنچه که در اتاق ها اتفاق می‌افتد بودیم  و برخی از کشورهای اروپایی به ویژه این سه کشور( تروئیکای اروپایی) شاهد هستیم.


 وی تاکید کرد: ما امروز در توافقات وین متن جدید داریم و امروز متونی داریم که بر اساس آن مذاکرات آتی را انجام دهیم،  معتقدم اگر روز اول این اتفاقات می‌افتاد مذاکرات را پیش می‌بردیم ‌


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره ادعای آمریکا برای حمایت از سران القاعده گفت: این ادعا از اساس بی پایه است.


وی درباره نصب دوربین های جدید در سایت هسته‌ای کرج گفت: ما از روز اول هم گفتیم باید مجرم محکوم و چک های امنیتی و فنی در خصوص دوربین ها صورت بگیرد می‌تواند این دوربین‌ها نصب شود. در سفر اول آقای گروسی توافق اولیه صورت گرفت اما به دلیل مشکلاتی انجام نشد اما بعداز سفر آقای کمالوندی و رفع مشکلات این توافق صورت گرفت.


وی تاکید کرد: تا زمانی که رابطه ایران و آژانس فنی باشد آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.


سخنگوی وزارت درباره دیپلماسی اقتصادی گفت: در خصوص دیپلماسی اقتصادی تعدادی کارشناسان و رایزنی های اقتصادی وجود دارند که در کشورها حفظ شدند و در این چندماه ماحصل زحمات همکاران خودمان را در سفارت خانه ها مشاهده کردیم.


 وی تاکید کرد: با وزارت صمت هم صحبت کردیم رایزنان بازرگانی را هم معرفی کنند تا جهشی که آغاز کردیم حفظ شود. 


خطیب زاده درباره مذاکرات ایران و عربستان  گفت: تحول جدیدی در خصوص گفت‌وگوهای خودمان نداشتیم و منتظر پاسخ ریاض هستیم . مثل همیشه گفت‌وگوها باید دو جانبه باشد و ما ریاض را به راه های دیپلماتیک و سیاسی دعوت می‌کنیم .


وی درخصوص اظهارات وزیر خارجه انگلیس و پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی گفت: متاسفانه دولت انگلیس تا به امروز جز حرف در مسیر عمل انجام نداده است.


 خطیب زاده بیان کرد: لندن گرچه در حرف این مسئله را بیان می‌کند اما در عمل مسائل دیگری را بیان می‌کند و تا زمانی که این اتفاقات بیفتد فصل جدیدی از روابط شکل نخواهد  گرفت.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.