بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

 افغانستان می‌تواند به بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان تبدیل شود

وزیر خارجه پاکستان خواستار کمک برای بهبود وضعیت اسف‌بار در افغانستان شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از جئو تی‌وی، وزیر خارجه پاکستان خواستار کمک برای بهبود وضعیت اسف‌بار در افغانستان شد. 


«شاه محمود قریشی» وزیر ‌خارجه پاکستان در افتتاحیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی اسلام آباد در حال برگزاری است، گفت: «از اعتماد این سازمان به پاکستان خرسندیم. حضورتان در این جا حاکی از اهمیتی است که جهان و سازمان همکاری اسلامی برای مردم افغانستان قائل است. اهمیت این نشست فراتر از یک اقدام نمادین (در همبستگی با مردم افغانستان) است و برای آنها پای مسئله ادامه بقا در میان است.»


وی ادامه داد: «بیش از نیمی از مردم افغانستان ‌با کمبود غذا مواجه هستند. میلیون‌ها کودک افغان با خطر مرگ و سؤتغذیه دست به گریبانند و وضعیت فعلی محصول عوامل متعدد نظیر سال‌ها جنگ، ضعف حاکمیت و وابستگی شدید به کمک‌های خارجی است.»


قریشی افزود: «شاید ‌خروج نظامیان آمریکایی‌ چشم‌انداز سیاسی افغانستان را تغییر داده باشد اما نیازهای مردم این کشور همچنان باقی است.»


وی افزود: «افغانستان می‌تواند به بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان تبدیل شود و آنهایی که به این مسئله آگاه هستند، هشدارهای جدی درباره آن داده‌اند.»


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.