بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

قطع ۴ دست و پای یک کارگر به دلیل برق‌گرفتگی/ وزارت نیرو کارش را در زمینه خطوط انتقال نیرو درست انجام نمی‌دهد

رییس انجمن حمایت از بیماران دچار سوختگی گفت: شایع ترین کسانی که دچار برق گرفتگی می‌شوند، کارگران ساختمانی هستند که داربست نما را نصب می‌کنند یا زمانی که با آرماتور کار می‌کنند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «محمد فاطمی» رییس انجمن ققنوس (حمایت از بیماران دچار سوختگی) در نشست پیشگیری از سوختگی که در بیمارستان حضرت فاطمه برگزار شد، گفت: دو سازمان هستند که تبعات سوختگی و آتش سوزی را باید قبول کنند. یکی وزارت بهداشت و دیگری آتش نشانی است.


او با بیان اینکه آتش نشانی هیچ نقشی در استانداردسازی در کشور ندارد، افزود: سازمان آتش نشانی ضابط قضایی نیست و فقط می‌تواند تذکر دهد. سازمان آتش نشانی اگر خاطرتان باشد، چهل و پنج بار به ساختمان پلاسکو اخطار داده بود که این ساختمان ایمن نیست اما هیچکس به آن گوش نکرده بود. یکی از کارهایی که باید در این کشور اتفاق بیافتد، این است که قانون گذار به آتش نشانی این اجازه را بدهد که اگر یک ساختمان ایمن نبود کاری انجام دهد و بتواند جلوی آن را بگیرد وگرنه بازدید کردن به چه دردی می خورد؟ باید ساختمانهای اصلی کشور بازدید دوره ای داشته باشند. یعنی هر سه سال یکبار آتش نشان ها موظف باشند از این ساختمان ها بازدید کنند. 


فاطمی گفت: ظاهرا شهرداری پول برایش از ایمنی مردم مهم تر است.وگرنه اگر به ساختمانی تذکر ایمنی می‌دادند، اراده داشتند که بعد از آن ساختمان را ببندند. اگر به ساختمان پلاسکو تذکر می‌دهید و کسی توجه نمی کند بروید ساختمان را ببندید. مدارس باید شناسنامه ایمنی داشته باشند. ما فقط به حوزه درمان توجه می‌کنیم. اشتباه است، نگذارید حادثه رخ بدهد. 


او افزود: وزارت بهداشت و آتش نشانی وزارتخانه و سازمانی هستند که کسان دیگری که کارشان را درست انجام نمی‌دهند، اینها باید تبعاتش را بپذیرند. یعنی وزارت نیرو در زمینه خطوط انتقال نیرو کارش را درست انجام نمی‌دهد، مردم را برق می گیرد و این برق گرفتگی ها وارد اورژانس های ما می شوند و  دست و پایشان قطع می شود. 


فاطمی گفت: شایع ترین کسانی که دچار برق گرفتگی می شوند، کارگران ساختمانی هستند که داربست نما را نصب می کنند یا زمانی که با آرماتور کار می کنند دچار برق گرفتگی می‌شوند. اینها جسمهای فلزی مانند آرماتور را بلند می کنند و  خطوط انتقال نیرو را هیچکس ایمن نکرده است. همه این کارگران جوان هستند. تعدادی از اینها سر صحنه فوت می کنند.مواردی از اینها که زنده هستند و به بیمارستان می رسند، در 65 درصد موارد اندام هایشان قطع می شود و ما فردی داشته ایم که چهار دست و پایش قطع شده بود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.