بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای شب یلدا

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت شب یلدا با عنوان «شب‌چراغ» را تشریح کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های «شب‌چراغ» به مناسبت شب یلدا خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با دو رویکرد بهبود اخلاق و فرهنگ شهروندی در موضوع صله ارحام به مناسبت شب یلدا و جریان‌سازی برای توجه خانواده‌ها به حوزه شعر و ادبیات برگزار می‌شود. در مجموع ۴۰ برنامه فرهنگی هنری با ۱۰۸ اجرا به مناسبت شب یلدا پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: در قالب بسته برنامه «شب‌چراغ»، هر یک از مناطق و فرهنگ‌سراها یک محصول مجازی مطابق رویکردهای محتوایی برنامه تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. همچنین در مسابقه مجازی «شهر خوب قصه‌ها» که با رویکرد گردآوری قصه‌های شفاهی انجام می‌شود، شرکت‌کنندگان می‌توانند از روایت‌ها و قصه‌های والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ویدئو یا فایل صوتی تهیه و در فضای مجازی منتشر کنند. دبیرخانه مسابقه به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد کرد.


فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری مسابقه شعر «شب‌چراغ» برای کودکان گفت: در این برنامه بر اساس سه گروه سنی ۳ تا ۴ سال، ۴ تا ۷ سال و ۷ تا ۹ سال، اشعاری از غزلیات حافظ انتخاب و از طریق اپلیکیشن شهر شکوفه‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود. کودکان می‌توانند این اشعار را بخوانند و از اجرای خود فیلم بگیرند و به شماره ۰۹۹۲۰۲۲۵۷۰۲ در پیام‌رسان واتساپ بفرستند. برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه که در نوروز برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند و جوایز خود را دریافت می‌کنند. در ضمن کودکان شرکت‌کننده در این جشنواره به عضویت کانون شعر کودکان در می‌آیند. همچنین ویژه‌برنامه «مهرآیین» با تجلیل از خانواده شهدا از برنامه‌های باسابقه سازمان فرهنگی هنری است که در شب یلدا نیز با تجلیل از خانواده شهدا و مادران چشم به راه برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه رویکرد جهادی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر در برنامه‌های چند سال اخیر این سازمان جایگاه ویژه‌ای داشته گفت: پویش «یلدا حوالی توست» با مشارکت گروه‌های جهادی و خیریه به تهیه و توزیع بسته‌های یلدایی حاوی آجیل، میوه خشک، انار و… بین کودکان نیازمند در مناطق محروم اختصاص دارد. در ویژه‌برنامه «چهارراهی با طعم یلدا» نیز با مشارکت نیکوکاران تعدادی بسته شامل میوه‌های یلدایی، آجیل، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و هدیه به کارگران فصلی مستقر در چهارراه‌ها اهدا می‌شود.


وی ادامه داد: در ویژه‌برنامه «یلدای زندگی» مراسمی شاد و فرهنگی با برپایی ایستگاه‌های کودک، جایزه و بسته تغذیه سالم برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و خانواده‌های نیازمند هم شناسایی شده و به آنها هدایایی اهدا می‌شود. همچنین مراسم «یلدای مهربانی» در یکی از روستاهای محروم اطراف تهران برگزار می‌شود.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمیان‌پور از برگزاری چندین عنوان برنامه محله‌ای منطقه‌ای در نقاط مختلف شهر تهران همزمان با شب یلدا خبر داد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.