بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌ها در حل مشکلات دستگاه قضا ضروری است

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بر ضرورت کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌ها در حل مشکلات قوه قضاییه و ایجاد تحول واقعی تاکید کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، پژوهشگاه قوه قضاییه در یکی از آغازین حرکت‌های دانشی خود پس از انتصاب ریاست جدید با برگزاری کارگاه «تبین اصول بنیادین» مسیر‌های اجرای تحول و تعالی در قوه قضاییه را جستجو و بزودی فعالیت ­های خود را بر نیاز‌های قوه قضاییه متمرکز خواهد کرد.


پژوهشگاه قوه قضاییه کارگاهی با عنوان کارگاه تبیین اصول اساسی و بنیادین به مدت ۸ ساعت در تاریخ ۱۴۰۰.۰۹.۲۴ با حضور مدیران و پژوهشگران در محل پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار کرد که ضمن تبیین محور‌ها و موضوعات کاری، اصول حاکم بر کار پژوهشگاه و مسیر‌های تسهیل ارتباط با مجامع علمی مورد بحث و بررسی قرار داد.


در این کارگاه محور‌های اساسی و اصول بنیادی و مسیر‌های اجرای تحول و تعالی و تعامل سازنده شناسایی و تهیه و تدوین شد.


حجت‌الاسلام هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در افتتاحیه این کارگاه بر ضرورت کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌ها در حل مشکلات قوه قضاییه و ایجاد تحول واقعی تاکید کرد.


وی اظهار داشت: این کارگاه در راستای تعیین سیاست‌های کلان و اصول راهبردی پژوهشگاه برگزار می‌گردد تا بتوان با مشارکت و برنامه شفاف و صحیح، باری از دوش دستگاه قضا برداریم.


رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه اضافه کرد: باید برای آینده پژوهشگاه قوه قضاییه یک مسیر درست و روشن ترسیم شود تا مشکلات و مسایل قوه قضاییه شناسایی شده و در راستای آن راهکار مورد نیاز مدنظر قرار گیرد به نحوی که زمینه رضایت‌مندی مردم و تحول قضایی فراهم شود.


رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای کاهش مشکلات دستگاه قضاء داشته باشیم، افزود: باید تمام اقدامات و برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در راستای تبیین نظام مسائل قوه قضاییه و حل آن‌ها در سطح ستاد و صف و همچنین حل مسائل و مشکلات استان‌ها باشد.


در این کارگاه موضوعات مهم پژوهشی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که از جمله می‌توان به سیاست‌گذاری راهبردی، مساله محوری، گفتمان‌سازی، ایجاد تمرکز پژوهش در قوه قضاییه، رصد و پایش چالش‌های دستگاه قضایی، بهره‌گیری از مطالعات بین‌المللی در تحول حکمرانی قضایی و مدیریت هوشمند اشاره کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.